8 دانش آموز مازاد در هر کلاس در تهران / 827 فضای آموزشی خطرناک در پایتخت

به گزارش ایسنا، جلسه شورای عالی آموزش و پرورش استان تهران با حضور مجید رعنایی، معاون نظارت و ارزیابی مصوبات شورای عالی، عبدالرضا فولووند، در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش استان تهران برگزار شد. مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و شورای معاونین آموزش و پرورش شهر تهران در سالن شهید جهرمی برگزار شد.

عبدالرضا فولوند در دیدار با گروه ناظران شورای عالی؛ وی گزارشی از طرح مهر از سال تحصیلی گذشته ارائه کرد و با اشاره به چالش های پیش روی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در تهران از بهمن ماه سال 1395 از سال 1400 طرح مهر را آغاز کردیم و خیلی زودتر از زمان معمول، طرح مهر را آغاز کردیم. با این حال، کاستی ها و چالش هایی پیش رو بود. امسال حدود 12000 فرهنگی بازنشسته شده اند. به همین دلیل در پروژه مهر بیشترین تلاش خود را در حوزه تامین نیروی کار متمرکز کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: ستاد طرح پلمب و ساماندهی نیروی انسانی در مناطق نوزده گانه شهر تهران جلسات متعددی و با تلاش شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و قربانی کادر آموزشی موفق شدیم 7000 نفر به 12000 نفر بازنشسته خدمت رسانی کنیم و این مهم تا حدودی از مشکلات ما بکاهد.

فولادوند گفت: موفق شدیم پروژه مهر را به بهترین نحو به پایان برسانیم. ورود نیروی انسانی به شهر تهران قابل مقایسه با سال های گذشته نیست و افزایش چشمگیری داشته است.

وی همچنین به مشکلات فضاهای آموزشی شهر تهران پرداخت و افزود: در تهران حدود 827 مکان خطر آتش سوزی اعلام شده است. اما یکی دیگر از چالش های پیش روی این چالش، تراکم بالای دانش آموزان است. ما به طور متوسط ​​در هر کلاس هشت دانش آموز اضافی داریم که به مکان های جدید نیاز دارند. در مجموع 1493 مدرسه در تهران نیاز به تخریب، بازسازی یا نوسازی دارند تا به میانگین کشوری نزدیک شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت همچنین با تاکید بر اینکه بسیاری از مشکلات فضای آموزشی مربوط به مدارسی است که در دادگاه ها مشکلات قضایی دارند، گفت: در دو سال اخیر با کمک سازمان حاکمیتی موفق شده ایم. برای ساخت 127 هزار و 7000 میلیارد تنی گفت: واگذاری و خرید از سوی دیگر فروش اموال مازاد و آموزش حدود 19 درصد دانش آموزان در مدارس غیردولتی به ما کمک زیادی برای بهتر شدن پروژه مهر کرده است.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، فولوند افزود: در حال حاضر مدیران مدارس کار سختی دارند و برنامه های مدارس تغییر کرده است. با بازدید از روند فعالیت آنها می توان به بهبود اجرای طرح ها و وظایف محوله به کارکنان نواحی و مدارس کمک کرد.

دیدگاهتان را بنویسید