چاقی با حفظ سلامتی انجمن 24 – خبر زنده

چاقی با حفظ سلامتی  انجمن 24

 – خبر زنده

انجمن 24- چاقی نیز مانند کاهش وزن طرفداران خود را دارد. همانطور که کاهش وزن مناسب می تواند برای سلامتی ما مفید باشد، افزایش وزن مناسب نیز فواید خود را دارد.

جالب است بدانید که به گفته متخصصان چاقی بسیار دشوارتر از کاهش وزن است. زیرا افزایش وزن به روش صحیح نیاز به مراقبت و توجه بسیار بیشتری نسبت به کاهش وزن دارد. اگر به درستی وزن اضافه نکنید، ممکن است کبدتان چرب شود و مشکلات قلبی عروقی داشته باشید.

در ادامه شما را با غذاهای سالم و قانونی در رژیم غذایی مناسب برای اضافه وزن آشنا می کنیم. توصیه می شود یک برنامه ورزشی منظم روزانه داشته باشید. یک ساعت بعد از تمرین، بدن در سطح بالایی از جذب غذا قرار دارد و می توانید از این فرصت طلایی برای افزایش وزن استفاده کنید. اما اگر برای این 1 ساعت غذای کافی نخورید، می توانید وزن کم کنید.

1 موز: یکی از میوه های پر کالری موز است که با مواد مغذی لازم باعث رشد عضلات و افزایش وزن می شود. فقط مجاز به خوردن یک موز در روز هستید. با توجه به پتاسیم موجود در موز، خوردن بیش از یک موز می تواند شما را عصبی و پرخاشگر کند.

2. شیر: شیر منبع غنی کلسیم است که به ساخت استخوان های شما کمک زیادی می کند. شیر همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی چربی است که می تواند منجر به افزایش وزن شود. 1-2 لیوان شیر در روز با عسل و وانیل می تواند به افزایش وزن کمک زیادی کند.

3. برنج: یکی از مهم ترین مواد تشکیل دهنده برنج نشاسته است که در بدن به گلوکز تبدیل می شود. سپس به عنوان کربوهیدرات در اطراف شکم ذخیره می شود و باعث چاقی می شود.

  مرثیه ای برای خلیج گرگان انجمن 24

4. کره بادام زمینی: این روغن بیشتر به ورزشکاران توصیه می شود. چون سرشار از چربی است، انرژی بیشتری برای ادامه تمرین به آنها می دهد. همچنین باعث اضافه وزن در افرادی می شود که ورزش نمی کنند.


بیشتر بخوانید: 15 راه برای کاهش وزن


5. گوشت قرمز: گوشت قرمز باعث افزایش وزن بیشتر از گوشت سفید می شود. اما به دلیل تولید اسید اوریک در بدن توصیه نمی شود. می توانید ۲ تا ۳ وعده در هفته را به گوشت قرمز اختصاص دهید.

6. میوه های خشک: میوه های خشک قند بیشتری دارند و باعث افزایش وزن می شوند.

7. سیب زمینی: سیب زمینی به دلیل داشتن نشاسته زیاد می تواند به افزایش وزن شما کمک کند. سه روز در هفته، 2 عدد سیب زمینی کوچک بعد از تمرین توصیه می شود.

8. تخم مرغ کامل: شاید متوجه شده باشید که ورزشکاران فقط سفیده تخم مرغ می خورند. زرده تخم مرغ کلسترول بالایی دارد که یک عدد از آن در روز نقش خوبی در روند افزایش وزن دارد.

9. کاکائو تلخ و ماهی های روغنی مانند سالمون نیز برای افزایش وزن سالم موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید