نیروی کار ثابت و متخصص در مناطق عشایری و مرزی – خبر زنده

نیروی کار ثابت و متخصص در مناطق عشایری و مرزی

 – خبر زنده

انجمن 24 صبح امروز یوسف نوری در اولین جلسه شورای راهبردی و سیاسی قرارگاه جهادی عدالت آموزشی و آموزش برابر که در ساختمان شهید رجایی با حضور میهمانانی از وزارت کار و رفاه اجتماعی، ستاد اجرایی فرمان امام برکت (ع) برگزار شد. بنیاد، بنیاد بسیج دانشجویی علوی، دفتر توسعه روستایی ریاست جمهوری، جمعی از اعضای شورای معاونین وزیر و وی با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: 12 خرداد روز بسیار خوب و مهمی است. پیش از این در سال 1361، جوانان جهادگر عملیات الی بیت المقدس را آغاز کردند و در یک عملیات سخت، رزمندگان با کمک های غیبی توانستند از خرمشهر استفاده کنند و حدود 19000 نیروی عراقی در این عملیات به اسارت درآمدند.

وی با اشاره به موضوع این دیدار گفت: یکی از ارکان اصلی و نمادهای بیرونی حکومت اسلامی بحث عدالت است که اگر محقق نشود ارتباط مردم با دولت تقویت نمی شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: عدالت یعنی عدالت توزیعی یعنی ما در زمینه توزیع تسهیلات مشکل داشته ایم بنابراین توزیع رویه ها ادامه پیدا نکند.

وی ادامه داد: با تشکیل اردوی جهادی عدالت آموزشی و سهم برابر آموزشی در حوزه ستادی، خیرین و گروه های جهادی وارد شدند و در مناطق مرزی و عشایری کار خوبی را آغاز کردند.

نوری گفت: در برخی مناطق ضعف هایی در توزیع امکانات وجود دارد که نیاز به ترمیم دارد، بررسی ها نشان می دهد در استان های مرزی حدود 50 درصد جان باختگان را دانش آموزان روستایی و عشایری تشکیل می دهند.


بیشتر بخوانید: ۸۴ درصد دانش آموزان عشایری به اینترنت دسترسی ندارند

  افزایش ۴۰ درصدی سپرده‌های مردم در بانک‌ها - خبر زنده

وی افزود: ممکن است در مناطق مدرسه وجود داشته باشد اما موانع آموزشی مانند مشکلات اجتماعی، اقتصادی و… وجود دارد، بنابراین در قالب عدالت ترمیمی باید به این مشکلات رسیدگی شود و موانع تحصیل دانش آموزان برطرف شود. .

عضو کابینه دولت مردمی خاطرنشان کرد: وام های ما با نرخ رشد دانشجویان مطابقت ندارد. از یک سو فرسودگی شغلی و از سوی دیگر مهاجرت و ورود اتباع خارجی همچنان مشکلات آموزشی را تشدید می کند. “

وی افزود: با وجود تلاش ها همچنان در برخی مناطق مدارس فرسوده وجود دارد به طوری که حدود 20 درصد از مدارس فرسوده کشور نیاز به بازسازی دارند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: فاصله وام ها و نیازهای موجود همچنان در حال افزایش است بنابراین در این شرایط جز با کمک مردم مشکلات حل نمی شود بنابراین همه باید کمک کنند.

وی با تقدیر از خیرین ساختمان مدارس گفت: امروز حضور خیرین بیش از پیش احساس می شود و توجه به محرومیت باعث افزایش بسیاری از شاخص ها می شود.

نوری ادامه داد: استقرار نیروی کار ثابت و متخصص در مناطق عشایری و مرزی در راستای تحقق عدالت آموزشی و آموزش برابر از اولین اقدامات این اردو است.

وی با تاکید بر لزوم انسجام درونی و تقویت روابط بیرونی در آموزش و پرورش گفت: برای استفاده بیشتر از ظرفیت های داخلی باید با نگاهی نظام مند و منسجم به موضوع محرومیت زدایی بپردازیم.

یکی از اعضای کابینه دولت مردمی افزود: یکی از کلیدهای حل مشکل مناطق فقیرنشین توانمندسازی نیروی کار است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی ادامه داد: به غیر از هنرستان ها، در سایر هنرستان ها هر دانش آموز باید حداقل یک مهارت را در طول تحصیل کسب کند.

  آمادگی حزب الله برای افزایش حضور خود در سوریه

وزیر آموزش و پرورش بر اجرای طرح خواهرخواندگی بین مدارس در کشور تاکید کرد و تصریح کرد: وجود برنامه نظام مند در حوزه محرومیت زدایی ضروری است و می توانیم از دانش آموزان بازمانده از تحصیل حمایت داشته باشیم و این حمایت از سوی دانشگاه است. اساتید

گفتنی است در این جلسه هریک از اعضا به ارائه دیدگاه ها و پیشنهادات خود در خصوص روش های توسعه عدالت آموزشی پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید