فواید مصرف روزانه عسل جامعه ۲۴

فواید مصرف روزانه عسل

انجمن 24- طبق تحقیقات انجام شده مصرف روزانه و متعادل عسل می تواند فواید زیادی داشته باشد. البته عسل همچنان موضوع خوبی برای مطالعه دانشمندان است. اما آنچه تاکنون ثابت شده است نشان می دهد که عسل توانایی درمان مشکلات مختلف را دارد. احتمالاً افراد زیادی را می شناسید که قبل از انجام کارهای سخت یا ورزش عسل می خورند. این بی دلیل نیست. زیرا عسل به عنوان یک مکمل انرژی زا عمل می کند و قدرت فرد را افزایش می دهد. در اینجا 9 اثر شگفت انگیز مصرف روزانه عسل آورده شده است.

عسل برای بهبود سلامت پوست شما

عسل یک غذای شگفت انگیز است زیرا حاوی مواد مغذی بسیاری از جمله آنزیم ها، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است. اگر به جای شکر و سایر شیرین کننده ها روزانه مقدار کمی عسل مصرف کنید، بزرگترین و وسیع ترین قسمت بدن شما یعنی پوست شما به خوبی تحت تاثیر قرار می گیرد. عسل دارای خواص مرطوب کنندگی و ضد باکتریایی است. بنابراین کمک زیادی به داشتن پوست سالم تر و تمیزتر می کند. نتایج برخی از مطالعات نشان می دهد که عسل علاوه بر ارتقای سلامت و شادابی پوست، به درمان برخی از بیماری های پوستی نیز کمک می کند. پس از عسل موضعی برای بند آوردن خونریزی یا التیام زخم استفاده نکنید، بلکه برای شادابی و سلامت پوستتان هر روز مقداری عسل بنوشید.

عسل برای کاهش قند خون و کاهش وزن

عسل به کاهش وزن کمک می کند. البته به شرطی که شکر را جایگزین آن کنید و از خوردن شیرینی و آب نبات و … خودداری کنید. اگر می خواهید وزن کم کنید و خوش اندام شوید، هر روز یک قاشق چای خوری عسل در وعده صبحانه میل کنید. نتایج یک مطالعه انجام شده بر روی موش های آزمایشگاهی نشان می دهد که عسل می تواند به کاهش چربی بدن در افرادی که رژیم غذایی پرچرب دارند کمک کند.

عسل برای کاهش کلسترول خون

نتایج مطالعات انجام شده بر روی موش های آزمایشگاهی نشان می دهد که عسل می تواند تاثیر مثبتی بر سلامتی داشته باشد و به کنترل سطح تری گلیسیرید، کلسترول و لیپوپروتئین در خون کمک کند. البته تحقیقات بیشتری در مورد انسان مورد نیاز است. در حال حاضر، مطالعات نشان می دهد که مصرف مقدار کمی عسل در روز می تواند برای سلامت کلی بدن مفید باشد. البته به شرطی که به مقدار کم در چارچوب یک رژیم غذایی سالم گنجانده شود.

عسل برای حفظ سلامت سیستم قلبی عروقی

نتایج یک مطالعه منتشر شده در سال 2010 نشان می دهد که آنتی اکسیدان های موجود در عسل در حفظ سلامت سیستم قلبی عروقی موثر است. برخی از محققان بر این باورند که مصرف یک قاشق چایخوری عسل حل شده در یک لیوان آب برای قلب مفید است. محققان بنیاد قلب اسپانیا معتقدند که عسل منبع خوبی برای انرژی است زیرا قند و فروکتوز بالایی دارد. به گفته این محققان، افراد دیابتی می توانند به شرط حفظ تعادل و ایجاد تعادل بین نسبت قند و سطح انسولین، عسل را نیز در رژیم غذایی خود بگنجانند.

عسل برای تقویت حافظه

نتایج برخی از مطالعات نشان می دهد که «عسل توالنگ» به بهبود وضعیت برخی از مناطق مغز که با یادگیری مرتبط هستند، کمک می کند، استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد و تعادل هورمونی را کنترل می کند. بنابراین، خوردن عسل برای کمک به بهبود فرآیند یادگیری و تقویت حافظه امکان پذیر است. به گفته برخی از محققان، سطوح بالای آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی موجود در عسل برای سلامت مغز بسیار مفید است. انجمن رژیم غذایی اسپانیا بیان می کند که عسل حاوی عناصری مانند قندها، اسیدهای آمینه، تانن، گلوکز و آلکالوئیدهایی است که برای سلامتی مفید هستند.

عسل برای خواب بهتر

در برخی از فرهنگ ها، افراد قبل از خواب مقدار کمی عسل مصرف می کنند تا خوب بخوابند. زیرا با افزایش سطح انسولین در خون، خون سروتونین تولید می کند و بدن آن را به ملاتونین تبدیل می کند. همانطور که احتمالا می دانید، ملاتونین نیز هورمونی است که شما را زود به خواب می برد و به شما کمک می کند تا راحت بخوابید.

عسل برای بهبود سلامت دستگاه گوارش

به گفته برخی از محققان، مصرف عسل به تسریع هضم غذا کمک می کند و در نتیجه از درد معده و نفخ جلوگیری می کند. با این حال، برای اثبات این ادعا، تحقیقات بیشتری لازم است.

عسل اضطراب را کاهش می دهد

نتایج برخی مطالعات نشان می دهد که عسل به دلیل داشتن پلی فنول می تواند غذای مناسبی برای مقابله با افسردگی و اضطراب باشد. محققان همچنان به دنبال تحقیقات بیشتری هستند، اما می توانید برای کاهش استرس و اضطراب روزانه خود عسل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

عسل برای بهبود دفع

از آنجایی که عسل به هضم غذا کمک می کند، در تنظیم عملکرد روده نیز تاثیر دارد. متخصصان توصیه می کنند اگر از یبوست رنج می برید، روزی یک قاشق چای خوری عسل مصرف کنید. همچنین مصرف آب و غذاهای غنی از فیبر مانند میوه ها و جو را افزایش دهید.

پرهیز از افراط حرف اول است

از آنجایی که عسل یک ماده غذایی سرشار از قند است، باید در مصرف آن تعادل ایجاد کرد. علاوه بر این، مصرف عسل در چارچوب یک رژیم غذایی متعادل و فعالیت بدنی کافی ضروری است. به یاد داشته باشید که عسل کالری زیادی دارد، بنابراین برای جذب مواد مغذی و فواید آن، باید آن را متعادل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید