فواید شگفت انگیز نارنگی که به آن شک نمی کردید!

فواید نارنگی

انجمن 24 – معمولا وقتی صحبت از خواص مرکبات می شود، همه به یاد پرتقال می افتند، اما نباید از خواص عالی نارنگی غافل شد. تاثیر این میوه بر سلامت بدن به حدی است که در فصل زمستان خوردن یک عدد نارنگی در روز توصیه می شود. در زیر به 5 فایده خوردن این میوه اشاره کردیم که عبارتند از:

1. سرشار از فیبر است و هضم را تسهیل می کند

نارنگی سرشار از فیبر غذایی است که از عملکرد روده ها حمایت می کند، بنابراین بهتر است به جای آب میوه از میوه های کامل استفاده کنید. پوست نارنگی همچنین برای بهبود هضم بعد از مصرف غذاهای پرچرب یا قند مفید است.

2. تقویت سیستم ایمنی بدن

قرار گرفتن بدن در معرض ویروس های مختلف در فصول سرد سال باعث خستگی و تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود. اما گنجاندن نارنگی در رژیم غذایی به دلیل وجود مقدار زیادی ویتامین C در این قسمت موثر بوده و خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا را کاهش می دهد. البته برای این اثر مطلوب مصرف منظم نارنگی ضروری است.

3. کمک به کاهش وزن

نارنگی ها کالری کمی دارند و آب زیادی دارند که می تواند در طول رژیم کاهش وزن مفید باشد. البته خوردن نارنگی نیز باعث کاهش احساس گرسنگی بین وعده های غذایی می شود و به جای تنقلات شور یا شیرین، میان وعده خوبی است.

4. سرشار از آنتی اکسیدان

علاوه بر سطوح بالای ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان عالی، نارنگی منبع غنی سایر ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند فلاونوئیدها و آنتوسیانین ها است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، سرطان و پیری را کاهش می دهد. این ترکیبات همچنین به دلیل اثر ضد التهابی از رگ های خونی محافظت می کنند.

5. تعادل اسیدی و قلیایی بدن را حفظ می کند

تعادل حالت اسیدی و قلیایی بدن در حفظ سلامت و بسیاری از عملکردهای بدن نقش دارد. همه غذاهای اسیدی لزوما باعث ایجاد اسید در بدن نمی شوند که یکی از آنها نارنگی است. این میوه علیرغم طعم نسبتا اسیدی خود دارای PH قلیایی است و به بدن اجازه نمی دهد اسیدیته، واکنش های اکسیداتیو و تجزیه مواد معدنی را افزایش دهد. وجود مواد معدنی مختلف مانند کلسیم، پتاسیم، فسفر، منیزیم، منگنز، آهن و مس در نارنگی نیز در رفع این نیازهای بدن موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید