فعالیت 1000 مرکز “مراقبت در منزل” در کشور / نحوه شناسایی مراکز مجاز و غیرمجاز

حمیدرضا عزیزی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: حدود 1000 مرکز فعال با پراکندگی در استان های مختلف داریم و اکثر مراکز در تهران هستند و قرار است حدود 500 مرکز راه اندازی شود. این آمار نشان می دهد که ظرفیت جدیدی در نظام سلامت ایجاد شده است که می تواند در ابعاد مختلف به نظام سلامت کمک کند و هر چه مردم با این خدمات پرستاری جامعه یا پرستاران در منزل بیشتر آشنا شوند، بهره بیشتری خواهند برد. البته این به نفع نظام سلامت و اقتصاد سلامت نیز خواهد بود.

وی با اشاره به کمبود تخت‌های بیمارستانی و حتی پرستاران مبتلا به بیماری‌های شدید عروق کرونر قلب، خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ‌سازی می‌شد که بیمارانی که بیماری جدی ندارند یا در منزل تحت مراقبت‌های حاد نیستند، بار بیمارستان‌ها سبک‌تر و سنگین‌تر می‌شود. . او و اطرافیانش کمتر بیمار می شوند تمرکز ما تشویق به بحث در مورد پرستاری جامعه و انتقال پرستاران به خارج از بیمارستان است.

وی شرایط استفاده از خدمات پرستاری در منزل را تشریح کرد و گفت: مردم می توانند با در دست داشتن اطلاعات کافی به سایت های دانشگاه های علوم پزشکی یا وزارت بهداشت یا سازمان نظام پرستاری مراجعه کنند تا با مراکز دارای مجوز تماس گرفته و از این مراکز استفاده قانونی کنند.

وی افزود: متاسفانه در شرایط فعلی افراد یا شرکت های زیادی برای ارائه خدمات مراجعه می کنند که مجوز و تجربه ارائه این خدمات را ندارند اما متاسفانه باید بگویم که در حال حاضر عمده خدمات ارائه شده در جامعه پرستاری است. یا درمان خانگی توسط افراد انجام می شود. مجاز نیست.

  اعترافات قاتل از خانه وحشت در خیابان کمالی

عزیزی تاکید کرد: یکی از سیاست های اصلی ما در سازمان نظام پرستاری به همراه وزارت بهداشت این است که برای پرستاری جامعه برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم هر چه سریعتر این فرهنگ را در جامعه ترویج دهیم و همکاران خود را به ظرفیت برسانیم. پرستاران در این منطقه ما معتقدیم پرستاری در دنیا و کشور ما به سمت حرفه ای شدن پیش می رود و نظام سلامت نقش های متفاوتی را برای پرستاران تعریف می کند. از جمله نقش مشاور، مراقب، مدیر و … که این نقش ها در بحث پرستاران بیشتر نمود پیدا می کند و باعث افزایش رضایت و کیفیت خدمات می شود.

وی در خصوص شرایط برخورد با تخلفات احتمالی توسط متصدیان خانه سالمندان، گفت: کل کشور». اخیرا انجمنی را برای این منظور راه اندازی کرده ایم که یکی از وظایف آن نظارت و رصد در صورت مشاهده تخلف از سوی مردم است. البته فراموش نكنند كه از مركزي كه خدمات را دريافت مي كنند، مجوز و كارت شناسايي بخواهند. خود تخلفات متفاوت است، از تعرفه گرفته تا مشکلات دیگر.

وی با اشاره به اینکه تعرفه های اعلام شده از سوی دولت برای خدمات پرستاری در منزل منصفانه نیست، تصریح کرد: اما از سوی دیگر شاهد هستیم که پرستاران بدون مجوز خدمات را با قیمت های بالا ارائه می کنند و بهترین کار این است که از مردم گزارش دهند.

وی با بیان اینکه پرستاران دارای سطوح متفاوتی هستند، افزود: گاهی اوقات ممکن است بیماری که دارای شرایط خاص و بحرانی است و در منزل است، خدمات مراقبت های ویژه در منزل (مشابه خدمات ویژه ای که در بیمارستان دریافت می کند) دریافت کند و گاهی نیز مراقبت های لازم را انجام دهد. برای افراد مسن مبتلا به بیماری های مزمن؛ بنابراین نیاز به اعزام متخصص یا پرستار عادی به منازل با تسطیح انجام شده داریم. برای ارائه خدمات اولیه از کمک پرستاران همراه با سرپرستار برای رفع نیازهای اولیه بیمار استفاده می کنیم اما کار بر اساس پرستاران حرفه ای و متخصص است که در این زمینه آموزش دیده اند.

  آغاز دور هفتم مذاکرات امروز/ ایران به دنبال رفع حداکثری تحریم ها است

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان نظام پرستاری ادامه داد: خوشبختانه با تاکیدات مقام معظم رهبری موضوعی جدی در خصوص بیمه مسکن در دستور کار داریم و مسئولان می‌گویند تعرفه‌های امسال را اعمال خواهیم کرد. خدمات پرستاری در منزل، که اگر این اتفاق بیفتد، بزرگترین مزیت کوتاه کردن بازوهای متخلفین در این زمینه است. زیرا بیمه تنها افرادی را تحت پوشش قرار می دهد که از مراکز معتبر خدمات دریافت می کنند. از سوی دیگر، این امر هزینه های کمتری را به خانواده ها تحمیل می کند و با این حال، حتی اگر پوشش بیمه ای در دسترس نباشد، ما معتقدیم که بیمار دریافت کننده خدمات تخصصی مانند HOME Intensity در خانه هزینه بسیار کمتری نسبت به بیمارستان پرداخت می کند. می توان به وضوح بیان کرد که دقیقاً مشخص نیست که بیمار چقدر در خانه هزینه می کند. زیرا نوع خدمات ارائه شده متفاوت است و علاوه بر خدمات به مواد مصرفی خود بیمار نیاز است که قیمت آن نیز باید در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: قراردادهایی که پرستاران با افراد می بندند متفاوت است. ابتدا ستادی برای حمایت و هدایت مراکز مشاوره و مراقبت از پرستاران در منزل در حال راه اندازی است تا یک مرکز تماس و عموم مردم از سراسر کشور برای تماس و در میان گذاشتن انتقادات و مشکلات داشته باشیم. از سوی دیگر، بستر مورد نیاز ما برای سلامت دیجیتال در حال برنامه ریزی است. طی چند سال اخیر بسترهای مختلفی رونمایی شده است که هیچ کدام اعتماد عمومی را جلب نکرده است و ما در قالب انجمن سراسری پرستاران مجتمع با مشارکت معاونت پرستاری وزارت بهداشت و پرستاری سازمان، به دنبال شرکت در بیمه ها و دعوت های مردمی به مراکز مراقبتی است. پرستار در آینده نزدیک خدمات خود را به صورت هوشمند ارائه دهد تا نیازی به انعقاد قراردادهای بلندمدت با بیمار نباشد.

  ما کرملین را مسئول حمله به اوکراین می دانیم

وی تاکید کرد: باید امکان دسترسی آسان مردم به خدمات با قیمت مناسب و در عین حال ارتقای کیفیت خدمات وجود داشته باشد.

عزیزی گفت: در دو سال اخیر یکی از خدمات مراکز پرستاری در منزل، خدمات عروق کرونر بوده است که عمدتاً بر روی درمان های نگهدارنده در حوزه اکسیژن درمانی و تزریق سرم متمرکز شده است که همکاران ما نیز در این زمینه به خوبی در حال فعالیت هستند. چنین مراکزی در شهری مثل تهران نبود، تابستان امسال که حتی بیمارستان های خصوصی تخت نداشتند، شرایط بدی به وجود می آمد. در این شرایط مراکز ما به حدود 50 هزار نفر خدمات رسانی کردند که کمک بزرگی به نظام سلامت بود.

وی افزود: انتظار داریم دولت و نظام سلامت و بیمه ها تلاش کنند تا این ظرفیت جدیدی که دنیا رفته و در کشورمان داریم نهادینه شود تا مردم برای دریافت همه خدمات به بیمارستان ها مراجعه نکنند و بیشتر با آن مواجه شوند. چالش ها.

دیدگاهتان را بنویسید