علائم افسردگی تابستانی را بشناسید – خبر زنده

به گزارش بهداشت نیوز، افسردگی فصلی یک اختلال خلقی است که هر سال در یک زمان خاص رخ می دهد. شکل نادری از افسردگی فصلی که به عنوان “افسردگی تابستانی” شناخته می شود، در اواخر بهار یا اوایل تابستان شروع می شود و در پاییز به پایان می رسد. با این حال، به طور کلی، اختلال عاطفی فصلی از پاییز یا زمستان شروع می شود و در بهار یا اوایل تابستان پایان می یابد.

اگرچه علل دقیق اختلال عاطفی فصلی هنوز مشخص نیست، برخی از دانشمندان بر این باورند که هورمون‌های خاصی که در مغز تولید می‌شوند باعث تغییر در نگرش‌ها در زمان‌های خاصی از سال می‌شوند.

کارشناسان معتقدند که افسردگی فصلی ممکن است با این تغییرات هورمونی مرتبط باشد. نظریه ای وجود دارد مبنی بر اینکه نور کم خورشید در پاییز و زمستان باعث می شود مغز سروتونین کمتری تولید کند (هورمونی که خلق و خو را تنظیم می کند). هنگامی که مسیرهای سلول عصبی در مغز که خلق و خوی فرد را تنظیم می کند به طور طبیعی عمل نمی کند، احساس افسردگی همراه با علائم خستگی و افسردگی ظاهر می شود.

افسردگی فصلی معمولا در بزرگسالی شروع می شود و در زنان شایع تر از مردان است. برخی از افراد مبتلا به افسردگی فصلی، ناراحتی خفیف همراه با علائم خفیف را تجربه می کنند. برخی دیگر علائم شدیدتری دارند که بر روابط و زندگی حرفه ای آنها نیز تأثیر می گذارد.

علائم افسردگی زمستانی

افرادی که علائم افسردگی زمستانی دارند معمولاً خیلی بیشتر از حد معمول می خوابند و اشتهای بیشتری برای غذا دارند.

  نماینده مجلس مخالف افزایش قیمت خودرو است

آنها همچنین دارای بسیاری از علائم هشدار دهنده طبیعی افسردگی هستند، از جمله احساس غم و اندوه، ضعف یا نارضایتی، انرژی کم، مشکل در تمرکز، خستگی، تنهایی، افکار خودکشی و افزایش وزن.

علائم افسردگی تابستانی

اشتهای کمتر، اختلالات خواب و کاهش وزن.

تشخیص افسردگی فصلی

ویژگی اصلی افسردگی فصلی این است که خلق و خو و رفتار شما به تقویم بستگی دارد و با تغییر فصل تغییرات رفتاری را تجربه می کنید. این یک اختلال خلقی جداگانه نیست، بلکه افسردگی اساسی یا اختلال دوقطبی است که گاهی اوقات افسردگی شیدایی نامیده می شود.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنم؟

اگر هر سال همزمان احساس افسردگی، خستگی و غمگینی می کنید و این احساسات فصلی به نظر می رسند، ممکن است نوعی افسردگی مفاصل را تجربه کنید. برای درمان به روان درمانگر مراجعه کنید و آشکارا در مورد احساسات خود صحبت کنید. برای بهترین نتایج، توصیه های پزشک خود را برای تغییر سبک زندگی و درمان موثر دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید