سیاست بهبود عرضه LNG پشت درهای بسته وزارت نفت! – خبر زنده

محسن جوهری جوان عضو انجمن ملی فیلم به سوالات باشگاه خبرنگاران در خصوص اجرای آزمایشگاهی طرح به روز رسانی فروش برای بهبود عرضه پکن (بهنوش) پاسخ داد.

جزئیات طرح آزمایشی بهنوش که توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی رونمایی شد را تشریح کنید.

آقای جوهری: بر اساس مصوبه 25 اسفند 1396 هیأت وزیران، وزارت نفت باید تا آذرماه 1396 در کلیه جایگاه های صنعتی طرح اطلاعاتی را اجرا می کرد که با توجه به گسترش این طرح نسبت به کابینه اولیه همچنان در حال اجراست. طرحی از وزارت نفت بود.

با توجه به اینکه هدف از اجرای آزمایشگاهی طرح به‌روزرسانی فروش (بهنوش) در عرضه هوشمند LNG، عدالت در توزیع یارانه‌ها در بخش حمل‌ونقل، مدیریت توزیع و اجرای سیاست‌های تشویقی، کاهش خیره‌کننده هزینه‌ها، افزایش شفافیت و مبارزه است. مبارزه با فساد، مشخص نیست چرا هدف اصلی تصمیم هیات وزیران که ساماندهی و تامین ایمنی خودروهای دوگانه سوز است، این بار در اولویت وزارت نفت نیست؟

جزئیات طرح جدیدی که رونمایی شد در اختیار ذینفعان قرار نگرفت. متأسفانه سیاست‌ها در این زمینه پشت درهای بسته انجام می‌شود و نمی‌دانیم دقیقاً در ایستگاه‌ها چه خواهد شد. آیا مصوبه هیئت وزیران در سال 1397 اجرایی می شود یا هدف دیگری دارند؟ اطلاعات ما محدود به اخبار منتشر شده در رسانه ها است.

تقویت ایستگاه های سیاسی با طرح بهنوش چه تفاوتی با مصوبه قبلی کابینه دارد و با هر دو روش چقدر طول می کشد؟

آقای جوهری: در هیچ یک از کشورهای پیشرفته دنیا که ناوگان خودروهای گازسوز دارند، هوشمندی به این شکل اعمال نمی شود. برای جلوگیری از اشتباه و از دست دادن سرمایه ملی برای تجهیزات CNG و همچنین از دست دادن هزینه های عملیاتی کلان، این پروژه باید حداقل برای یک درصد کشور یا حدود 25 جایگاه با برندهای مختلف در مدت شش ماه به صورت پایلوت اجرا شود.

  در تهران کنتورهای آب در حال کاهش است

اجرای این طرح احتمالاً زمان زیادی می برد، اما اگر وزارت نفت بخواهد اصلاح را تنها برای هدف اصلی تصویب کابینه اجرا کند، می تواند ظرف چند ماه آینده انجام شود.

اجرای طرح تامین هوشمند انرژی از طریق بانک ها چه مزایا و معایبی دارد؟

آقای جوهری: دلیل ورود بانک ها یا شرکت های PSP (ارائه دهندگان خدمات پرداخت آنلاین) به این طرح تنها به دلیل جذابیت تراکنش های بانکی است و طبیعی است که ارتقای ایمنی خودروهای دوگانه سوز در اولویت های بعدی قرار گیرد.

مشخص نیست بسیاری از شرکت های فعال در این زمینه مجوز فنی تجهیزات CNG از شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران را داشته باشند و بتوانند پس از اتمام یک پروژه پایلوت زیر نظر کمیته های فنی با هزینه بسیار کمتر پروژه هوشمندی را انجام دهند چرا اصرار وزارت نفت در دولت قبل بر واگذاری این طرح به بانک هاست و این سیاست در دولت فعلی هم دنبال می شود؟!

با توجه به مشکلات مالی جایگاه داران در سال های اخیر به دلیل عوارض ناعادلانه، جایگاه داران در حال حاضر حدود یک هفته فرصت دارند تا قبوض بنزین را پرداخت کنند و در این مدت این وجوه به عنوان دستمزد برای تامین هزینه های نگهداری جایگاه ها و غیره مصرف می شود. زمانی که طرح فعلی توسط بانک ها اجرا شود و توسط شرکت های PSP به اشتراک گذاشته شود، پرداخت قبوض بنزین به صورت روزانه خواهد بود که باعث افزایش مشکلات مالی جایگاه داران و تعطیلی جایگاه ها می شود. مگر اینکه هزینه ضمانت به صورت کارشناسی و عادلانه تایید و پرداخت شود.

  متخصص ریه: فقط در صورت لزوم از خانه خارج شوید - خبر زنده

چه موضوعات دیگری در طرح بهنوش برای ذینفعان مبهم است؟

جوهر: برای اجرای هوشمندسازی این روش مشکلات زیادی وجود دارد که مهمترین آنها این است که در تجهیزات جایگاه های CNG کشور از برندهای مختلف مکانیکی و سیستم های کنترلی استفاده می شود. همچنین عمر تجهیزات و سیستم های کنترل و اندازه گیری در اکثر ایستگاه های کشور بیش از 10 سال بوده و نیاز به نوسازی دارد. محل تعرفه تعمیرات در این زمینه مشخص نیست و در صورت تحمیل این هزینه های سنگین به ساکنان منطقه با مخالفت مواجه خواهند شد.

صحبت های مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نشان می دهد که طرح بهنوش الگویی از سامانه هوشمند پمپ بنزین ها است اما با توجه به مشکلات این سامانه به ویژه پس از حمله سایبری سال گذشته، یکی از دغدغه های جایگاه داران است. آسیب به نازل جایگاه های CNG پس از اجرای این طرح منجر به ایجاد صف های طولانی در شهرهایی مانند تهران و نارضایتی مردم می شود.

راهکارهای پیشنهادی برای اجرای صحیح و سریع طرح ایستگاه هوشمند چیست؟

جوهری: ابتدا باید بر اساس هدف اصلی مصوبه هیئت دولت که تامین ایمنی خودروهای دوگانه سوز است، طرح جایگاه های هوشمند تغییر کند.

سریع ترین راه برای شناسایی و ساماندهی خودروهای فاقد معاینه فنی و گواهی سلامت، استفاده از جایگاه های CNG و مراکز معاینه فنی به عنوان گلوگاه است. یعنی با نصب دوربین هایی با شماره ثبت بر روی غرفه ها و اتصال آنها به دو سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران (سیمفا) و اطلاعات جامع خودروهای گازسوز (IRNGV) به راحتی می توان خودروها را بدون معاینه فنی و سلامت شناسایی کرد. گواهی و سپس به موقع تا چند ماه دیگر امکان شناسایی و بهبود ضریب ایمنی خودروهای پرخطر فراهم می شود.

  معلمان مطالبات خود را می گویند/ وعده وزیر آموزش و پرورش هم در زمین ماست

یکی از مشکلات اصلی دارندگان خودروهای دوگانه سوز، هزینه بالای تعویض باک و سایر قطعات، بررسی و تست باک LNG است که برای رفع این مشکل دولت باید بودجه ای را تامین کند یا این هزینه ها را از محل بودجه هوشمند پرداخت کند. .

با توجه به مغایرت وزارتخانه های نفت، صمت و کشور با سازمان ملی استاندارد، پیشنهاد می شود دادستانی کل کشور با هماهنگی و بررسی علت عدم اجرای به موقع این طرح منجر به انفجار در پمپ بنزین ها و نیروی انسانی و مالی شود. تلفات. وارد سوال شوید

علیرغم دستور آقای منتظری دادستان کل کشور در سال 1396، هیچ یک از دستگاه های ذیربط دولتی به وظایف خود به درستی عمل نکردند و فعالان صنعت سی.ان.جی. و همچنین افزایش استفاده از سوخت CNG تمیز و ارزان به جای بنزین.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت، 22 خرداد امسال، مراسم افتتاحیه اجرای آزمایشگاهی طرح به‌روزرسانی فروش (بهنوش) بهبود عرضه CNG برگزار شد.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی اعلام کرد: طرح بهنوش با انجام مطالعات امنیتی و دفاعی در دو نقطه پایتخت به صورت آزمایشی اجرا و در صورت حصول نتیجه مثبت در سراسر کشور توزیع می شود.

محمدحسین بهاگری، مدیر پروژه LNG شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در ۱۴ تیرماه ۱۳۹۷ گفت: امیدواریم تا پایان سال و ابتدای سال ۱۴۰۰ تمامی جایگاه های CNG هوشمند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید