روی تخت بخوابم یا روی زمین؟!

فواید خوابیدن روی زمین؟ چه کسانی نباید روی زمین بخوابند؟

به گزارش آژانس علم و فناوری استان مارکیز، تحقیقات نشان می دهد که خوابیدن روی زمین فواید سلامتی دارد. باعث کاهش تسکین کمردرد، درمان سیاتیک، قرار دادن بدن در بهترین وضعیت، بهبود گردش خون در بدن و سرحال شدن از خواب می شود که در این گزارش به اختصار به آن اشاره شده است.

1- گردش خون را بهبود می بخشد

هنگام دراز کشیدن روی زمین، وزن بدن به طور مساوی توزیع می شود و فشار کمتری به لگن، ستون فقرات کمری و شانه ها وارد می شود. این به خون اجازه می دهد تا در شب آزادانه در سراسر بدن گردش کند که به بهترین عملکرد اندام های بدن کمک می کند.

گردش خون مناسب می تواند به توزیع اکسیژن و خون سالم در بدن کمک کند و بنابراین قلب، ریه ها و ماهیچه ها می توانند به درستی کار کنند. همچنین به گلبول های سفید اجازه می دهد تا در صورت نیاز در بدن حرکت کنند، که به سیستم ایمنی کمک می کند تا راحت تر با این بیماری مبارزه کند.

دراز کشیدن روی زمین گردش خون را در بدن بهبود می بخشد زیرا وزن بدن به طور مساوی توزیع می شود و فشار کمتری به قسمت های مختلف بدن وارد می شود. خوابیدن در وضعیت طبیعی از بی حسی و گزگز در بازوها و پاها به دلیل گردش خون نامناسب در بدن جلوگیری می کند.

اگر به یک طرف دراز بکشید، بدن شما منقبض می شود، خون در بدن شما گردش می کند و سپس به قلب شما باز می گردد و باعث ایجاد مشکلات قلبی مختلف مانند لخته شدن خون و رگ های واریسی می شود.

2 – صاف نگه داشتن ستون فقرات را در طول روز تسهیل می کند

ما اغلب چمباتمه می زنیم زیرا صاف نگه داشتن ستون فقرات در طول روز برای برخی از ما سخت و دردناک است. دراز کشیدن روی زمین به تنظیم و صاف کردن ستون فقرات و گردن کمک می کند، که می تواند وضعیت بدن را بهبود بخشد.

بهبود وضعیت بدن نه تنها فشار روی گردن و شانه ها را کاهش می دهد، بلکه خطر ابتلا به میگرن و سردرد، اسکولیوز و درد مفاصل را نیز کاهش می دهد. همچنین افرادی که وضعیت بدنی مناسبی دارند انرژی بیشتر، ظرفیت ریه و خلق و خوی بهتری دارند.

3- کمردرد را برای کسانی که به شکم و پشت می خوابند تسکین می دهد

ترک تخت نرم و دراز کشیدن روی زمین در برخی موارد می تواند درد طولانی مدت را کاهش دهد. دراز کشیدن روی یک سطح سخت از خوابیدن در حالت پیچ خورده و غیرعادی محافظت می کند و در عین حال به ستون فقرات شما اجازه می دهد تا تنظیم شود.

کسانی که به شکم و پشت می خوابند بیشترین سود را از خوابیدن روی زمین می برند و کسانی که به پهلو می خوابند برای راحتی بیشتر باید بالش زیر باسن و شانه های خود قرار دهند.

کارشناسان توصیه می کنند:

اگر تشک خیلی نرم است، زیر آن تخته سه لا قرار دهید.

دراز کشیدن روی زمین، سطح ستون فقرات و بدن را در وضعیتی غیرعادی نگه می دارد.

4- درد سیاتیک را تسکین می دهد

خواب نقش زیادی در بحث سیاتیک دارد، زیرا کسانی که از این مشکل رنج می برند، صبح با درد و ناراحتی بیشتری از خواب بیدار می شوند. این به این دلیل است که موقعیتی که در آن می‌خوابید می‌تواند فشار روی این ناحیه را افزایش دهد یا باعث انقباض عصب سیاتیک شود.

دراز کشیدن روی زمین می تواند به تنظیم ستون فقرات کمک کند که به تسکین و حتی پیشگیری از سیاتیک کمک می کند.

5- روی زمین خوابیدن به شما کمک می کند بهتر از خواب بیدار شوید و سالم تر باشید

نرمی تخت شما را وسوسه می کند که صبح ها تلفن همراه خود را موقتا خاموش کنید و بیشتر بخوابید. این ممکن است یک عادت بی ضرر به نظر برسد، اما خوابیدن دوباره در صبح می تواند چرخه خواب شما را مختل کند و منجر به ضعف سیستم ایمنی و سایر مشکلات پزشکی شود.

خوابیدن روی زمین در صبح چندان وسوسه انگیز نیست، اما در عوض باعث می شود بهتر بخوابید و در طول روز احساس بهتری داشته باشید.

دراز کشیدن روی زمین مزایای زیادی دارد، اما برای برخی افراد توصیه نمی شود:

1- افراد مبتلا به آلرژی:

اگر آلرژی یا مشکلات تنفسی دارید، بهتر است در رختخواب بخوابید. گرد و غبار و سلول های پوست بیش از هر جای دیگری روی زمین جمع می شوند که می تواند باعث عطسه، انسداد یا آبریزش بینی و قرمزی، اشک ریزش یا خارش چشم شود. دراز کشیدن روی زمین می تواند باعث مشکل در تنفس، سرفه، خس خس سینه و حتی ضایعات پوستی شود.

2- افراد مبتلا به بیماری های استخوانی:

اگر یک بیماری استخوانی جدی دارید، خوابیدن روی زمین بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر دارد زیرا می تواند فشار بیشتری بر مفاصل شما وارد کند.

3- افراد مسن:

بیرون آمدن از زمین برای افراد مسن می تواند دشوار باشد، زیرا افراد با افزایش سن توانایی حرکت خود را از دست می دهند.

4- سرمایه گذاری:

اگر شب ها از سرما بیدار می شوید، بهتر است از خوابیدن روی زمین خودداری کنید، زیرا باعث سرد شدن شما می شود.

برای خوابیدن روی زمین فقط از یک بالش استفاده کنید

در ابتدا می توان از بالش برای حفظ وضعیت راحت سر استفاده کرد، اما به مرور زمان سعی کنید هیچ بالش یا کوسنی زیر سر خود قرار ندهید تا بهتر بتوانید از مزایای این حالت خوابیدن بهره مند شوید.

بهترین راه برای خوابیدن روی زمین چیست؟

نکات زیر به افرادی که برای اولین بار روی زمین می خوابند کمک می کند:

اطمینان حاصل کنید که محل خواب روی زمین تمیز و عاری از وسایلی است که می تواند باعث آسیب شود.

خوابیدن روی لایه هایی مانند پتو، بالش، کوسن یا تشک های نازک را در نظر بگیرید.

موقعیت های مختلف را امتحان کنید تا موقعیت مناسب خود را پیدا کنید. برخی از افراد ممکن است به حمایت اضافی مانند ملحفه یا بالش اضافی نیاز داشته باشند. به عنوان مثال، زنان باردار ممکن است نیاز داشته باشند که نواحی بیرون زده خود را در حالی که به یک طرف دراز کشیده اند حفظ کنند.

با یک چرت کوتاه شروع کنید، مانند چرت زدن یا خواب برای بخشی از شب، و به تدریج مدت زمان را افزایش دهید تا بدن شما به سطح سخت عادت کند.

قرار دادن تخته سه لا زیر تشک برای افزایش استحکام نیز مفید است. به این روش عادت خواهید کرد.

تشک ها و ملحفه هایی را که با زمین تماس دارند را در معرض دید قرار دهید. این از کپک زدن جلوگیری می کند

دیدگاهتان را بنویسید