رشد 12 درصدی مصرف بنزین در کشور

جلیل سالاری

انجمن 24- جلیل سالاری یکی از دلایل افزایش مصرف را افزایش تردد عنوان کرد و گفت: نباید از این نکته غافل شد که در سال های گذشته بند 11 تبصره 11 که مربوط به تعویض خودروهای فرسوده می شد، در سال 2018 نیز در سال 2018 در دستور کار قرار گرفت. اجرا نشده است.»

وی گفت: در سال های اخیر تعداد خودروها افزایش یافته و در مقابل خودروهای فرسوده اسقاط نشده اند.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه تولید بنزین در کشور نسبت به سال های گذشته تغییری نکرده است، افزود: تولید همانند سال های گذشته بوده و تنها یک درصد افزایش تولید داشته ایم.

سالاری درباره بحث مدیریت مصرف گفت: اگرچه سیاست قیمت گذاری عاملی است که می تواند مدیریت مصرف بنزین را تحت تاثیر قرار دهد، اما باید به استانداردسازی خودروها نیز توجه کرد.

وی افزود: در بحث مدیریت سوخت، زمانی که مصرف کننده محصولی مانند بنزین را با قیمت واقعی خریداری می کند، باید امکان استفاده از خودروی روز دنیا وجود داشته باشد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: وقتی مصرف‌کننده‌ای می‌تواند از خودرویی استفاده کند که در هر صد کیلومتر چهار لیتر بنزین مصرف می‌کند، می‌توان بنزین به قیمت واقعی به او داد، اما برای مصرف‌کننده‌ای که خودروی او 10 لیتر در هر صد کیلومتر مصرف می‌کند. 100 کیلومتر «مصرف بنزین این اختلاف قیمت می تواند موثر باشد.

سالاری در خصوص قیمت واقعی بنزین گفت: در حال حاضر طبق قانون، دولت نفت پالایشگاه ها را با قیمت فوب 95 درصد در خلیج فارس عرضه می کند و محصول را به قیمت صادراتی خریداری می کند.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه بیشترین هزینه بنزین دولت از مردم صرف هزینه های حمل و نقل، حمل و نقل و خط لوله می شود، افزود: به طور متوسط ​​هزینه جایگاه، حق توزیع و نرخ حمل و نقل بین 50 تا 60 درصد قیمت است. بنزین دارد و در عمل دولت از فروش بنزین عاید بسیار کمی می کند.

وی گفت: اما درآمد دولت از فروش بنزین از طریق سازمان هدفمندی یارانه ها صرف یارانه های فردی و همچنین یارانه تولید می شود.

ایجاد یک مسیر حیاتی برای حمل و نقل فرآورده های نفتی در شرق ایران

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: با احداث خط لوله نفت، مسیر رفسنجان – مشهد (پرتو) مسیر حیاتی برای انتقال فرآورده‌ها در شرق خط لوله فعال می‌شود. کشور.

جلیل سالاری در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه خط لوله انتقال فرآورده های نفتی از رفسنج، بیرجان، تربت حیدریه مشهد، با نام خط لوله تشعشعی (تامین بازار انرژی شرق) افزود: این خط لوله در این حوزه پالایش و پخش که ظرفیت بسیار خوبی را برای کشور به ویژه در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی ایجاد خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه نگاه ما در صنعت پالایش نفت به جای سوخت به سمت سود است، افزود: در حوزه حمل و نقل فرآورده های نفتی ظرفیت های زیادی برای بهینه سازی مصرف انرژی در کشور وجود دارد. شرکت ملی پالایش و پخش در تلاش است حرکت کند «انتقال فرآورده ها به سمت بهینه سازی مصرف سوخت پیش می رود و جایگزینی خطوط لوله با حمل و نقل زمینی در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر نفت در امور پالایش گفت: تفاوت هزینه حمل فرآورده از طریق خط لوله و زمینی 1 به 6 است که عدد زیادی است و در تلاش هستیم علاوه بر صرفه جویی ب، حمل و نقل خط لوله را جایگزین حمل و نقل جاده ای کنیم. مصرف سوخت برای تامین امنیت انتقال انرژی در کشور.

سالاری با اشاره به قیمت یارانه سوخت در کشور گفت: قیمت یارانه سوخت در ایران و تفاوت قیمت قابل توجه آن با کشورهای همسایه زمینه را برای افزایش قاچاق در مرزهای کشور فراهم می کند که این منطقه مسیر مهمی برای قاچاق از بین خواهد رفت

وی یکی دیگر از دلایل طراحی این پروژه را تکمیل تمامی خطوط حیاتی انتقال محصول از کشور به ری و تمرکز آن در این منطقه دانست و افزود: 50 درصد مصرف سوخت در نیمه شمالی کشور تامین می شود. از طریق مسیر ری که در برخی موارد ممکن است اتفاق بیفتد. به خطر انداختن امنیت انرژی کشور امری حیاتی است، بنابراین با راه اندازی این خط علاوه بر رعایت استانداردهای پدافند غیرعامل کشور، این تمرکز روی خطوط از بین رفته و تنوع بخشی در زمینه انتقال محصول در کشور ایجاد می شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با تاکید بر اینکه با احداث این خط یک کریدور حیاتی در شرق کشور ایجاد می شود، گفت: حداقل استانداردهای ملی وجود دارد و در این بخش ما تمرکز در طراحی این خط هم صادرات و هم مصرف داخلی است.


بیشتر بخوانید: چرا رئیس جمهور می گوید تورم کاهش یافته است؟


سالاری با اشاره به اینکه با راه اندازی این خط 600 کیلومتر از مسیر حمل محصول نسبت به مسیرهای قبلی کاهش می یابد، افزود: علاوه بر بحث مدیریت و کاهش مصرف انرژی، با احداث این خط 11 میلیارد تن خواهد شد. روزانه در کشور نجات داده می شود.

وی عرضه پایدار سوخت زمستانی مناطق شرق کشور در نیمه دوم سال را از دیگر مزایای این طرح برشمرد و گفت: همچنین با این جایگزینی می توانیم حضور مستمری در بازارهای انرژی شرق و میانجی گری داشته باشیم. بعلاوه، مشتری مداری حاصل شده و قیمت محصول و بازار مطابق با منافع ملی به درستی محافظت می شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با تاکید بر اینکه خط لوله تشعشعات حتی می تواند زمینه ساز توسعه پایین دستی صنعت پتروشیمی در آینده شود، افزود: با توجه به اختلاف قیمت خلیج فارس و دریای مدیترانه یکی دیگر از موارد دیگر است. مزیت این پروژه

جلیل سالاری افزود: امیدواریم به زودی مناقصه این پروژه انجام شود و پس از اخذ مجوزهای لازم پیمانکار انتخاب شود؛ برآورد ما برای سرمایه گذاری در این پروژه 300 میلیون یورو است که طی سه تا چهار سال آینده محقق می شود. سال ها.

وی همچنین با تاکید بر اینکه در زنجیره های بعدی این پروژه می توانیم از سرمایه گذاران خارجی استفاده کنیم، گفت: تعرفه انتقال در این خط برای بخش خصوصی جذاب است و با توجه به اینکه ابتدا و انتهای آن در دست دولت است، مسیر انتقال و مدیریت مسیر انتقال را می توان از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام داد.

معاون وزیر نفت در امور پالایش افزود: در اجرای این طرح از حداکثر ظرفیت تولید داخلی به ویژه در حوزه تجهیزات و پیمانکاران داخلی بهره خواهیم برد و امیدواریم شرکت های داخلی با ارائه به موقع به پروژه تسریع بخشند. تجهیزات و کالاهای مورد نیاز پروژه.”

دیدگاهتان را بنویسید