راوی اضطراب اخلاقی در جامعه! – خبر زنده

در یک آزمایش روان سنجی خاص، هنگامی که یک تصویر گرد جلوی چشم اسب ها قرار می گیرد، فوراً یک شوک الکتریکی خفیف به حیوان وارد می شود و هنگامی که تصویر بیضی شکل ظاهر می شود، اسب ها نوازش می شوند. پس از مدتی اسب ها شرطی شدند و پس از تماشای تصویر با آرامش منتظر نتیجه تلخ یا شیرین تشخیص بودند. اتفاق دردناک وقتی افتاد که بیضی کم شد و تصویر شبیه دایره شد، حیوان بیچاره نتوانست تشخیص دهد! اسب ها با هم برخورد کردند و از اضطراب ویران شدند زیرا قادر به تشخیص این دو شکل نبودند. اضطراب یعنی همان، شک یا ناتوانی در تشخیص و انتخاب!

علفزار علیرغم مشکلات فنی سینما یک تجربه روایی موفق است. قصه گویی اضطراب افراد و جامعه که انبوه فرهنگی و اجتماعی مختلف آن را فراگرفته و قادر به تغییر و انتخاب نیست. داستان فیلم نه قهرمانانه است و نه اکشن و ملودرام، داستانی «موقعیت محور» است و توانسته وضعیت دردناک اضطراب را در جامعه ای معلق میان سنت و مدرنیته روایت کند.

فرزند نامشروع، خیانت، تجاوز، مشروبات الکلی، اختلاط، قانون، جنایت، حجاب و ناموس از جمله مفاهیمی است که شخصیت های اصلی فیلم به دنبال درک و درک آن هستند. این اضطراب زاییده ناتوانی شخصیت ها در شناخت و انتخاب یک نظام اخلاقی معنادار و معتبر است. سوالات مهمی مثل “اگر محرم و نامحرم هستی چطور با خواهرت استخر رفتی؟!” اصلا چکشون کردی؟! مدام بین شخصیت ها می چرخد ​​و تردیدها و دوگانگی نظام اخلاقی آنها را نشان می دهد. بازپرس، شهردار و همه قربانیان در معرض تصمیمات سختی هستند که تلخی و اضطراب وضعیت آنها هرچند فردی و شخصی است اما پیامدهای اجتماعی و فرهنگی در جامعه امروز ایران دارد. اینکه واقعاً اتفاقات تلخ فیلم در سال های اخیر رخ داده و مخاطب سیاهی سیاسی را در روایت فیلم احساس نمی کند، نشان از واقع گرایی فیلم مرغزار دارد.

  رفع مشکل تاسیس مدرسه غیرانتفاعی در خوزستان / آموزش و پرورش: لغو شد - خبر زنده

داستان فیلم مانند داستان های ریموند کارور که بهترین نمونه های داستان کوتاه موقعیت محور را نیز می نویسد، در قالب «رئالیسم تلخ» است و شاید به همین دلیل است که کارگردان حتی نسخه ای را برای تطهیر به پایان نمی رساند. کل داستان. داستان فیلم پایان روشنی ندارد، اما محقق مضطرب فیلم در نهایت تصویر یک مورد را دایره و تصویر مورد دیگر را بیضی می شناسد و با وجود همه پیامدهای احتمالی، می سازد. تصمیم درست و تا حدودی آرامش بخش است. سارا با مخالفت با این شکایت، علیرغم رسوایی خواهرش و از هم پاشیدگی زندگی او و همسر شهردار، با حمایت سارا و لو به بهای آبروریزی شهردار، با بازپرس به راه افتاد. سایر قربانیان که تمایلی به سکوت ندارند، به طور ضمنی در تلاش برای فرار از چرخه اضطراب هستند.

علیرغم اشاره مستقیم به آسیب های فرهنگی و اخلاقی سال های اخیر، الفزار در نقد فرهنگ نفاق و چانه زنی در بخش هایی از قدرت سیاسی کوتاهی نکرده است. شهردار و خانواده حاشیه نشین او نمادی از دوگانگی درونی و بیرونی برخی مسئولان در سال های اخیر است که به دوگانگی نظام فرهنگی و اخلاقی جامعه ما دامن می زند.

داستان تلخ «علف» اگرچه کمکی به تمایز و ترجیح دایره و بیضی در چشمان مضطرب امروز ما نمی کند، اما تأکید درستی بر این است که علاج اضطراب، انتخاب بین بد و بد است. بدتر! جامعه امروز ما اگر در آرزوی اخلاقی شدن است چاره ای جز انتخاب ندارد! در غیر این صورت، نوسانات طولانی مدت بین ارزش‌های اخلاقی مختلف باعث نگرانی می‌شود و ویژگی اضطراب، اسب‌هاست!

  اکثر مرگ و میرهای omcron ایمن سازی / قابلیت های مقیاس emicron هستند

دیدگاهتان را بنویسید