راه های غلبه بر افسردگی داوطلبانه

راه های غلبه بر افسردگی داوطلبانه

انجمن 24-مهدی آهوان روانشناس در برنامه صبحگاهی فارسی شبکه جام جم گفت: اگر بخواهیم ضعف را تعریف کنیم فرهنگ ده هدی هم به معنای معلولیت است و هم بیمار. وقتی انسان قادر به انجام بسیاری از کارها نباشد به او ضعیف می گویند. راه های مختلفی برای شناسایی و تقویت یک نقطه ضعف وجود دارد.

وی تصریح کرد: SWOT ماتریسی برای رشد کسب و کار و رشد فردی است که ابتدا بر روی نقاط قوت انسان تاثیر می گذارد و به او نشان می دهد که چه ویژگی ها و نقاط قوتی دارد و در نتیجه شناختی در مورد انسان می دهد.

وی گفت: آگاهی از امکانات زندگی و اینکه چگونه می توانیم از آنها استفاده کنیم، تهدیدات ما چیست و چگونه فرصت های ما را تهدید می کند در این ماتریس است که می توانیم از طریق آن قدم به قدم برای شناسایی تهدیدها استفاده کنیم. نقاط قوت. در این مرحله ضعف کاهش می یابد.

این اخوت به نقل از امیرالمومنین (ع) ادامه داد: در واقع آدم فکر می کند این یک جنایت کوچک است، اما دنیای بزرگی در درون است.


بیشتر بخوانید: عوامل موثر بر کم خوابی در کودکان


وی گفت: قرآن از نابودی منظومه شمسی و زمین صحبت می کند، اما از پایان آسمان ها سخنی به میان نمی آید و اگر به زندگی ناپایدار زمینی تکیه کنیم و دغدغه ما غذا باشد، خواب خواهد بود. خشم و شهوت، ضعف.» ما این توانایی را داریم که در آسمان پرواز کنیم و زندگی خود را به زندگی بهشتی تبدیل کنیم، اما اینطور نیست، ضعیف می شویم.

این برادری افزود: ما احساس ضعف می کنیم که زندگی ما به دسترسی به غذا بستگی دارد. غذا، پول و آسایش در زندگی هم خیلی خوب است، اما اگر روزی این مولفه ها کمی جابجا شود، شخصیت ما به گونه ای می شود که همه برای انجام کارها و توهین به دیگران شکسته می شوند و هر طور که ما می خواهیم رفتار کنیم. یعنی ما به این چیزها معتاد شده ایم و برای خود شخصیتی ساخته ایم که اوج ضعف است.

او گفت: «چیزهای زندگی روزمره ما می توانند وسیله ای برای رسیدن به هدف باشند.

وی گفت: برای غلبه بر نقاط ضعف خود باید ببینیم چقدر وابسته هستیم و وقتی چیزی را از دست می دهیم، احساس غرق شدن می کنیم.

این انجمن گفت: این یک نقطه قوت و ضعف نسبی است و در روانشناسی آنها را شماره گذاری می کنیم و از مردم می خواهیم که از صفر تا ده نمره دهند. هر چه آنها به صفر نزدیکتر باشند، ضعیف تر و هر چه به ده نزدیکتر باشند، قوی تر می شوند.”

این روانشناس خاطرنشان کرد: این رفتاری است که می توان آن را ضعیف تشخیص داد یا خیر. برای شناسایی نقاط ضعف باید ببینیم می خواهیم چه کار کنیم اما قادر به انجام آنها نیستیم.

وی افزود: در اعتماد به نفس شعار اصلی «من می توانم» است و فرد الزامات را فراهم می کند. این جزء به ما می آموزد که از دام ضعف های خود خارج شویم. این یک مشکل اکتسابی است و در عمل قابل طرح است. نقطه مقابل عزت نفس، خود درونی است که به میزان دوست داشتن خودم برمی گردد.

اخوان گفت: با این دو نیرو به راحتی می توانیم از ضعف به قوت بپریم. قبل از آن، داشتن یک قالب مهم است که می تواند بسیار مفید باشد. در موقعیت های مختلف ارتباطی، ثروت، معنویت و… باید الگویی برای فرد وجود داشته باشد.

این روانشناس گفت: البته باید به نقاط قوت خود و جایگاه الگو نیز توجه کنیم و بر اساس آن الگو را دنبال کنیم. این با تعیین اهداف، برنامه ریزی و بررسی برنامه های صحیح همراه است تا به ما در ارزیابی خود کمک کند.

وی افزود: علاوه بر این، توانایی نه گفتن یکی از مواردی است که به دلیل عدم اعتماد به نفس برای افراد پیش می آید و با انجام این کارها چنین مشکلی از زندگی مردم حذف می شود.

اخوان گفت: از نظر فیزیولوژیکی، وقتی هورمون های دوپامین در خون کم است، فرد احساس افسردگی می کند. از نظر محیط، این گونه است که انسان دچار مشکلات زمان می شود و مدام در گذشته سرگردان می شود، غم از دست دادن ها، شکست ها و اسباب زندگی برجسته و پررنگ می شود و انسان دچار تأمل ذهنی می شود.

وی ادامه داد: غلبه بر این مشکل و استفاده از نظریه انتخاب آسان است. فرد حالت افسردگی را انتخاب می کند و هزینه آن را می پردازد. فردی که افسردگی را انتخاب می کند به این دلیل است که نگاهش به زندگی بی پایان است و معتقد است که زندگی به پایان رسیده است و فرصتی برای او وجود ندارد.

این روانشناس راه های مقابله با افسردگی را برشمرد و گفت: مشکل کمبود دوپامین خون با مصرف داروهایی مانند نوروفیدبک قابل جبران است اما اگر با رفع این مشکل فرد در حالت افسردگی باقی بماند به این معناست که انتخاب می کند. افسرده بودن.»

اخوت گفت: افسردگی با ورزش حل می شود. او باید بررسی کند که چه زمانی در طول روز افسرده است و چقدر طول می کشد. او با پرداختن به این مشکل، زمان افسردگی را کاهش می دهد.

وی افزود: روش درمان متناقض این است که فرد در طول روز زمانی را صرف فکر کردن به خیال پردازی های خود می کند که باعث افسردگی شده است و تنها پس از آن به خود اجازه می دهد تا به آنها فکر کند.

این روانشناس گفت: روش دیگر تغییرات بدنی مانند ورزش هایی است که از طریق ترشح طبیعی هورمون های دوپامین و سروتونین انسان را زنده می کند. ارتباط با عزیزان یا شاد کردن دیگران نیز می تواند انرژی را از فردی به فرد دیگر منتقل کند و آنها را از دام افسردگی نجات دهد.

اخوان گفت: یکی دیگر از راه های رهایی از دام افسردگی استفاده از طب سنتی و خوردن غذاهای گرم برای گرم کردن مغز است. چهار عدد مغز با عسل این گرما را برای انسان به ارمغان می آورد. ریتم زندگی باید تغییر کند و تغییر کند و سعی کنید با مسافرت یا یادگیری یک شغل جدید یک تغییر سیناپسی در مغز ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید