درمان بی خوابی تنها در ۲ دقیقه

درمان بی خوابی فقط در ۲ دقیقه

انجمن 24- حالا در اوج خستگی یا در رختخواب خود نمی توانید بخوابید، نمی توانید بخوابید و فقط موقعیت خود را تغییر می دهید یا دائماً ساعت تلفن همراه خود را چک می کنید که ساعت چند است و هنوز نتوانسته اید بخواب یا می توانی کارهای دیگری انجام دهی تا بتوانی بخوابی!

در ادامه این مقاله از قسمت سلامت مرطوب و در ادامه روش های درمان بی خوابی و بی خوابی در مدت زمان کوتاه نکاتی را برای خوابیدن 2 دقیقه ای به شما معرفی می کنیم. این روش خوابیدن برای خلبانان آمریکایی در جنگ جهانی دوم اتفاق افتاد زیرا آنها به دلیل استرس شدید نمی توانستند سریع بخوابند. در نهایت این راه حل بسیار موثر بود و می توانست به خلبانان کمک کند.

در ادامه شما را با دو قسمت از این موضوع یعنی آرامش جسمی و روحی آشنا می کنیم، این روش در رفع اضطراب و خستگی موثر است و برای همه افراد با هر شرایط اجتماعی توصیه می شود.

بخش اول: آرامش بدنی

می دانید یکی از عوامل اصلی و مهم برای خواب سریع و درمان بی خوابی شبانه داشتن بدنی آرام است، اما اگر بدنتان آرام نیست چه باید کرد؟ با روش پیشنهادی به سرعت به این نکته مهم خواهید رسید.
1- به پشت دراز بکشید و پاهای خود را روی زمین دراز کنید. دستان خود را با احتیاط روی باسن قرار دهید، چشمان خود را ببندید و چانه خود را به سمت سینه خود بیاورید.


بیشتر بخوانید: چه زمانی به روانپزشک مراجعه کنیم؟


2. نفس عمیق و آهسته بکشید. ابروهای اخم و چین و چروک روی پیشانی خود را باز کنید و بدون احساس استرس و اضطراب بخوابید. برای لحظه ای تصور کنید که به دنیای کارمایی ارل منتقل شده اید.

نکته: معنای کلی دومی این است که برای اینکه بدون هیچ استرسی بخوابید باید احساس کنید عضلات شل می شوند.

3- شل شدن عضلات خود را احساس و کنترل کنید و به آرامی نفس بکشید.

4- شانه های خود را تا حد امکان شل کنید، انگار اصلا وجود ندارند. همچنین گردن خود و سایر قسمت ها و ماهیچه ها را شل کنید و به طور کلی باید هر گونه فکر و نگرانی را از خود دور کنید و فقط زمانی که می خواهید به استراحت فکر کنید.

5- حالا قفسه سینه خود را شل کنید و پشت سر هم نفس های عمیق بکشید و بگذارید قفسه سینه به سمت بالا و پایین حرکت کند. برای داشتن خوابی سالم و بی دغدغه باید بپذیرید که مانند توده ای سبک و شناور در آسمان هستید.

6. نیمه بالایی بدن شما از قبل آرام شده است و شما احساس آرامش می کنید و فقط نیمه پایینی بدن شما باقی می ماند.

7- برای شل شدن ماهیچه های ران باید تصور کنید که گوشت به آرامی روی استخوان ها آویزان می شود. اشاره کنید که هیچ استخوانی در پای شما وجود ندارد و فقط پای شما ماهیچه دارد. این تلقین را روی هر دو پا انجام دهید.

8- اکنون بدن شما کاملاً ریلکس و آرام شده است و 3 نفس عمیق بکشید و از دهان بازدم کنید.

بخش دوم: آرامش

ایجاد آرامش برای درمان فوری بی خوابی بدون دارو که در بی خوابی دوران بارداری نیز موثر است. هنگامی که از نظر جسمی آرام شدید، تنها ده ثانیه طول می کشد تا افکار شما فروکش کنند و سپس به خواب عمیقی فرو بروید.

با انجام مراحل فوق به ترتیب می توانید عضلات بدن را کنترل کرده و در نتیجه به راحتی بخوابید و این راه حل در دنیای مدرن امروزی کاربردی بوده و مورد تایید محققان بوده و مشکلی ندارد.

توجه: اگر می خواهید فوراً بخوابید، باید به چیزهایی فکر کنید که شما را آرام می کند.

اگر در زمستان دچار بی خوابی هستید، از 3 راه می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید و راهی که انتخاب می کنید جواب نمی دهد، می توانید دیگری را انتخاب کنید.

آنها عبارتند از:

1- فرض کنید در فصل بهار هستید و در کف یک قایق دراز کشیده اید و به سمت غروب آفتاب در حال حرکت هستید و صدای دریا در گوشتان است و با ابرهای شناور به آسمان آبی بالای سرتان نگاه می کنید. در آن روی آن تمرکز کنید و اجازه ندهید هیچ چیز دیگری در لذت شما اختلال ایجاد کند.

2- تصور کنید که در یک کلبه سیاه بسیار بزرگ هستید و تاریکی اطراف شما را فرا گرفته است.

3. عبارت «به هیچ چیز فکر نمی کنم» را به مدت 10 ثانیه تکرار کنید و سعی کنید از افکار دیگر استفاده نکنید.

پس از این آموزش که 6 هفته به طول انجامید، 96 درصد از خلبانان موفق شدند به مدت دو دقیقه و هر کجا که بودند، حتی قهوه قبل از خواب بخوابند!

راهکارهای فوق تمرینات جهانی هستند و در مواقع استرس فقط از آرامش بدنی استفاده کنید و اگر می خواهید بخوابید به آرامش بیافزایید.

اگر می توانید در محل کار یا مکان های دیگری که زمان خواب کوتاه است، می توانید حتی 5 دقیقه بخوابید، این مقدار خواب می تواند شما را سالم تر و شاداب تر کند و همچنین این تمرینات در شب بسیار مهم هستند و می توانید از آنها برای مبارزه استفاده کنید. با خواب شبانه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید