خریداران خودرو باید 7 سوال و ابهامات موجود در مورد عرضه خودرو را مطالعه و پاسخ دهند – خبر زنده

به گزارش فارس، پس از اقداماتی که برای تحول در وزارت صمت انجام شد، شرایط تحویل خودرو به منظور ایجاد فضای شفاف و عادلانه و پاسخگویی به درخواست های مردم، دستخوش تغییرات جدی و اساسی شد. و هدایت توزیع خودرو به مصرف کننده واقعی راه اندازی شده است.

به ترتیب از 25 اردیبهشت ماه سال جاری در این سامانه کلیه بخشنامه های فروش خودروسازان اعم از دولتی و خصوصی قرار گرفت و از روز سه شنبه 27 اردیبهشت ماه امکان ثبت نام در سامانه فراهم شد.

بدون شک این شرایط منافع تعداد قابل توجهی از دلالان خودرو را به خطر انداخته و هفته گذشته سعی در ایجاد فضای رسانه ای و تحریف واقعیت ها، مخالفت با افکار عمومی در مورد این طرح و کاهش منافع آن برای مردم داشتند.

از این رو در ادامه این گزارش سعی کردیم مهم ترین شبهات و سوالاتی که در هفته گذشته در فضای رسانه ای ایجاد شد را گردآوری کنیم و از مسئولان پاسخ بگیریم.

* پایان عرضه مهندسی و تحویل قطره چکان برای خودروسازان

با1- با توجه به اینکه در سامانه یکپارچه فروش خودرو شرایط فروش و ثبت نام نسبت به روش های قبلی تغییر چندانی نداشته و تقریباً یکسان است، شفافیت و تقاضا چگونه محقق می شود؟ به نظر نمی رسد صرف خرید خودرو از این سامانه به جای خرید مستقیم از شرکت های خصوصی، مشکل تقاضا و صف های طولانی برای خرید خودرو از دو خودروساز بزرگ را حل کند.

پاسخ: در مورد نحوه و میزان تحویل به خودروسازان شفاف سازی شده است، یعنی. خودروسازان موظفند تمامی محصولات خود را به دست مصرف کنندگان برسانند تا توانایی خودروساز در ارائه برخی از محصولات خود با قیمت های منتخب با قیمت های گران تر با ایجاد بازار باعث رفع تاخیر و در نتیجه رفع هرگونه کاستی مهندسی و یا ارسال قطره ای محصول گردد. .

  سوت سرگرم کننده برای خبرنگار رادیو در سال نو / تحویل فیلم - خبر زنده

* امکان دسترسی کاربران واقعی به خودرو در سامانه یکپارچه فروش

2. با توجه به اینکه باید میزان احتکار کاهش می یافت و خودرو در اختیار مصرف کننده واقعی قرار می گرفت، انتظار می رفت حداقل در مراحل اولیه اولویت با خانواده های فاقد خودرو و شرط عدم داشتن گواهینامه فعال باشد. درخواست خانواده آیا شرط نداشتن پلاک فعال برای داوطلب است؟

پاسخ: ایجاد سیستم یکپارچه توزیع خودرو به مصرف کنندگان واقعی این امکان را می دهد که تحت شرایط محدود کننده خاصی به خودرو دسترسی داشته باشند و از سوی دیگر، کمیت و تنوع عرضه، شانس مصرف کنندگان را برای دستیابی به محصول مورد نظر افزایش می دهد و همچنین اجرای آن را تضمین می کند. پروژه هایی مانند قانون جوانان برای جمعیت فراهم می کند.

* عرضه عادلانه کلیه محصولات به صورت قرعه کشی

3. با وجود اینکه صحبت از حذف فرآیند توزیع خودروهای قرعه کشی می شود، به این ترتیب خودروسازان خصوصی که محدودیت فروش نداشتند و محصولاتشان بدون قرعه کشی عرضه می شود نیز به چرخه قرعه کشی اضافه شدند. به عنوان مثال، گروه بهمن موتور یا مدیران خودرویی که چهار محصول را در این سامانه چه در مدل های پرو و ​​چه در مدل های کلاسیک به صورت فروش فوری عرضه کرده بودند، اکنون این کار را از طریق قرعه کشی انجام می دهند تا اینکه قبلاً این کار را انجام می دادند.

پاسخ: روال مشخصی برای این محصولات وجود دارد مبنی بر این که اگر تقاضا بیشتر از عرضه باشد، به جای فرآیند غیر شفاف توزیع و انتخاب مشتریان توسط خودروساز، روند قرعه کشی عادلانه حاکم خواهد شد، اما در صورت تقاضا. بالاتر است کمی از عرضه ادامه خواهد داشت. آنها می توانند محصول را بدون قرعه کشی ارائه دهند.

  راننده قطار تصادف کرده خط 5 احتمالا داخل مترو نبوده !!!

* شرایط تحویل و دسترسی به صورت شفاف برای همه ارائه شده است

4. چرا باید فردی که توانایی خرید چندین خودرو (به ویژه از خودروسازان خصوصی) را دارد، محدود شود؟

پاسخ: زمانی که تقاضا بیش از عرضه باشد، شرایط عرضه و دسترسی باید به صورت شفاف برای همه فراهم شود. برای کسانی که تمکن مالی بیشتری دارند، هنوز هم امکان خرید محصول از بازار آزاد وجود دارد، اما تنها در صورتی که قصد خرید از او را داشته باشند، باید همتراز با سایر متقاضیان باشد و انتخاب سازنده خودرو به مشتری برای تحویل خودرو. به شکلی غیر شفاف، آزار و اذیت سایر نامزدها است.

* از روی آوردن خودروساز به بازاریابی جعلی جلوگیری کنید و سود بیشتری کسب کنید

5. با توجه به اینکه تغییر محسوسی در روند فروش و عرضه ایجاد نشده، بعید به نظر می رسد که مشکلات و شوک های موجود در بازار خودرو برطرف شود. زیرا مشکل اصلی بازار خودرو صف های طولانی و هجوم مردم برای شرکت در این قرعه کشی و قیمت های لجام گسیخته خودروها در بازار آزاد است (که این نیز نتیجه جذابیت روش قرعه کشی به دلیل تفاوت شدید است. بین قیمت کارخانه و بازار آزاد و حضور دلالان). ) و آیا این مشکلات فقط برای محصولات دو خودروساز دولتی حل می شود؟

پاسخ: احتمال عرضه غیرشفاف یا اختلاف قیمت در محصولات خودروسازان خصوصی وجود دارد و برخی از محصولات آنها تا 600 میلیون تن اختلاف قیمت دارند و جریان عرضه شفاف نیست، بنابراین تفاوت قیمت وجود دارد. و سود ناشی از عدم عرضه شفاف می تواند خودروساز را به تولید بیشتر برانگیزد و به جای تولید به سمت بازاریابی کاذب و سود بیشتر سوق دهد.

  خدمات ویژه زنان ترک به مردان عرب موجب خشم عمومی شد!

* هدایت امکان دریافت کارمزد فعالیت های تجاری در سامانه یکپارچه

6. در طرح های قبلی فروش، با وجود اینکه هر خودرو دارای کد ملی بود و همه می توانستند یک بار خودرو بخرند، بازار خرید کد ملی داغ بود و دلال ها شماره ملی و اطلاعات شخصی را خریداری می کردند. فروش حواله و انتقال امتیاز و حقوق ناشی از برنده شدن در قرعه کشی به اشخاص ثالث نیز ممنوع شد. اما برکسی پوشیده نیست که حواله ها به راحتی فروخته می شد و هیچ نهادی مانع این امر نشد، کما اینکه در سامانه یکپارچه توزیع خودرو به این موضوع رسیدگی نشده و چاره ای اندیشیده نشده است.

پاسخ: در این سامانه تدابیری برای ثبت معامله در سامانه مجتمع تجارت در نظر گرفته شده است و در مرحله بعد با انجام معاملات شفاف با خودرو، امکان اخذ عوارض فعالیت تجاری با کمک نهادهای ذیربط فراهم می شود. . در بازار خودرو سفته بازی خواهد بود.

* خودروهایی به قرعه کشی می روند که تقاضا برای آنها از عرضه بیشتر است

7. برخی استدلال می کنند که سیستم یکپارچه فروش خودرو به طور موثری نحوه فروش و فروش محصولات خود را توسط دو خودروساز دولتی تغییر نداده است. در حالی وارد چرخه قرعه کشی شده که مسئولان می گویند خودروها باید به تدریج از روند قرعه کشی خارج شوند و آزادانه عرضه شوند و در عین حال عرضه و تقاضا افزایش یابد.

پاسخ: فقط خودروهایی که تقاضا برای آنها بیش از عرضه است وارد فرآیند قرعه کشی می شوند. بنابراین فرآیند عرضه شفاف تنها مبنایی برای شفاف سازی فرآیند عرضه و تقاضا است و سامانه مذکور ابزار این شفافیت است.

دیدگاهتان را بنویسید