انجمن 24- تسلا سرانجام در جولای 2021 نسخه بتای 9 سیستم خودروی کامل خود (FSD) را منتشر کرد، اگرچه در آن زمان به رانندگان هشدار داد که این نرم افزار ممکن است در بدترین زمان ممکن اشتباه کند.
در همین حال، ایلان ماسک، مدیر اجرایی این شرکت، آنچه را که در آینده به سیستم کاملاً خودکار خواهد آورد، در توییتر منتشر کرد و گفت: تسلا ویژن به زودی چراغهای راهنمایی را در سایر وسایل نقلیه، چراغهای اضطراری، پلیس و آمبولانسها در بر خواهد گرفت و همچنین راه بندانهای ترافیکی را تشخیص خواهد داد. دست ها
سپس در سپتامبر 2021، ماسک در توییتر اعلام کرد که میخواهد نسخه گستردهتری از FSD را قبل از پایان ماه ارائه کند. با این حال، با توجه به اینکه سیستمهای خودروی تسلا در آن زمان توسط دولت ایالات متحده مورد بررسی رسمی قرار داشت و چندین رویداد مرتبط با آن ثبت شده بود، برخی احساس کردند که حرکت «ماسک» نگرانکننده است.
به نظر می رسد این نگرانی اکنون در حال محو شدن است زیرا راس گربر، سهامدار تسلا در توییتر اعلام کرد که کمتر از یک سال از راه اندازی برنامه FSD Beta می گذرد و ماسک به سرعت به آن اشاره کرد. بیانیه را تایید کنید.
گربر در توییتر نوشت: «فقط یک یادآوری». از زمان انتشار نسخه بتا FSD هیچ خرابی یا آسیبی وجود نداشته است. نه حتی یکی. هیچ چیزی. در این مدت 20 هزار نفر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست دادند.
این توییت که توسط ماسک تأیید شده است، به این معنی است که ماسک و گربر مسئولیت تصادف FSD Beta را که ماه گذشته توسط مالک تسلا مدل Y گزارش شده بود، رد میکنند. در حالی که راننده شکایت داشت که سیستم باعث تصادف شده است، این موضوع توسط اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ایالات متحده تایید نشد.
اگر مقصر در واقع سیستم خودروی تسلا نباشد، به این معنی است که تسلا در میلیونها کیلومتری که خودروهایش در حالت بتا بودند، هیچ تصادفی مرتکب نشده است. این یک نقطه عطف واقعاً قابل توجه است، زیرا اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه می گوید که از نظر آماری حداقل هر 500000 مایل یک تصادف برای رانندگان عادی رخ می دهد.
حالا، آیا بالاخره میتوانیم آینده بدون رانندهای را که همه منتظرش بودیم، داشته باشیم؟ همه چیز به اقدامات بعدی تسلا و البته رقبای آن در این زمینه بستگی دارد.