درآمد یوتیوب در سه ماهه اول سال 2022 به شدت به دلیل کاهش تبلیغات یوتیوب پس از شروع جنگ در اوکراین بود که بر اقتصاد جهانی و سرمایه گذاران تأثیر گذاشت. کمتر تمایل به انتشار پیام های تجاری داشته باشید.
بزرگترین ارائهدهنده خدمات اشتراکگذاری ویدیو در جهان در دو سال گذشته ثروت زیادی به دست آورده است زیرا همهگیری کراون مغازهها و افراد بیشتری را به صورت آنلاین جذب کرده است. اما تحلیلگران می گویند که به دلیل جنگ در اوکراین، افزایش تورم و کمبود محصولات، تبلیغ کنندگان کمپین های بازاریابی را کنار گذاشته اند.
روث پورات، مدیر مالی آلفابت گفت که برای پیشبینی اینکه چه زمانی این کمبود درآمد برطرف میشود، خیلی زود است. سهام آلفابت که در دو سال گذشته نزدیک به 90 درصد رشد کرد، پس از انتشار اخبار روز سه شنبه حدود 2.5 درصد سقوط کرد. درآمد تبلیغاتی 6.9 میلیارد دلاری یوتیوب در سه ماهه اول 2022 کمتر از هدف 7.5 میلیارد دلاری تعیین شده در اوایل سال جاری بود.