برنامه پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش برای رتبه بندی معلمان

رتبه بندی معلمان

انجمن 24 – حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی درباره برنامه های یوسف نوری پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش گفت: آقای نوری با افراد قبلی گفت: برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در راستای سند تحول و مستندات است. در این زنجیره، و تجربه مدیریت خوب را می توان در گزارش عملکرد او مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه نمایندگان معتقدند وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید مستندات داخلی داشته باشد، افزود: آقای نوری سال ها در آموزش و پرورش خدمت کرده است و نمایندگان مجلس نیز به این موضوع اذعان دارند.

نایب رئیس فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی در مجلس گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به خوبی از مشکلات این وزارتخانه مطلع است و امیدوارم با برنامه های عملیاتی وی مشکلات حل شود.


بیشتر بخوانید: آخرین اخبار از رده بندی فرهنگیان / رده بندی هفته آینده در دستور کار مجلس


این نماینده مجلس گفت: توجه به رتبه بندی معلمان، تقویت بعد آموزشی این وزارتخانه، اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از مهمترین برنامه های پیشنهادی وزیر سیزدهم است.

بر اساس این گزارش، برخی از برنامه های پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش برای اداره این وزارتخانه در دولت سیزدهم به شرح زیر است:

رویکردهای قوی به آموزش دولت مردم ایران

1. ارتقای حاکمیت آموزش و پرورش در سطح جمهوری اسلامی ایران

2. تحقق عدالت آموزشی

٣. مدرسه مرکزی و ایجاد مدرسه صالح

4. خروج از نظام برنامه درسی و آموزش تک ناحیه ای بر اساس شش حوزه آموزشی

5. تصدیق شأن و مقام معلم

نشانگرهای وضعیت بهینه

1. ترویج عدالت آموزشی و افزایش دسترسی به خدمات آموزشی رایگان و با کیفیت

2. آماده سازی همه عرصه های کودک و نوجوان برای یک زندگی خوب فردی، خانوادگی و اجتماعی.

٣. افزایش مشارکت آموزشی-اجتماعی اولیا، معلمان، نهادهای دولتی و عمومی، دولتی و غیردولتی در جهت بهبود آموزش و پرورش.

4. بهبود روزافزون وضعیت آموزشی در منطقه، جهان اسلام و جهان

وضعیت فعلی را شرح دهید

1. دسترسی ضعیف به آموزش رایگان و با کیفیت

2. 17 درصد از کسانی که در دبیرستان ثبت نام کرده اند ترک تحصیل می کنند

3. 1.2 میلیون دانش آموز به خدمات آموزشی مجازی در تاج دسترسی ندارند

4. تحصیل بیش از 14 درصد دانش آموزان کشور در مدارس غیردولتی برای آموزش است.

5. معدل پایین دوره متوسطه دوم (دبیرستان نظری: 12.5؛ دبیرستان فنی و حرفه ای 7.45)

6. 30 درصد دانش آموزان به شدت نیازمند توانمندسازی مرتبط با آسیب های اجتماعی هستند

7. کاهش مشارکت و مشارکت کم

8. 4 درصد سهم مدارس هیأت امناء

9. سهم 30 درصدی خیرین در تعهدات ساختمان مدرسه وزارت آموزش و پرورش

10. رتبه پایین ایران در آزمون های بین المللی دانش آموزی (شامل 48 کشور از 58 کشور شرکت کننده در آزمون علوم پایه چهارم و 50 کشور از 59 کشور شرکت کننده در هشتمین آزمون ریاضی تیمز 2019)؛

11. چالش نیروی کار (کسری، مازاد، سرمایه گذاری و فرآیند انتخاب معلم، متوسط ​​درآمد معلم)

چرخش های دگرگونی

1. از تضمین دسترسی به خدمات آموزشی تا تضمین کیفیت آموزش برای همه.

2. از آموزش مبتنی بر انباشت اطلاعات تا تقویت مهارت ها و آموزش های عملی در همه زمینه های آموزشی;

٣. از تصمیم گیری متمرکز دولت تا افزایش تصمیم گیری عمومی و عمومی.

4. از یکنواختی مدیریتی- آموزشی تا تنوع و نوآوری در مدل های مدیریتی و برنامه های آموزشی.

5. از مشارکت ناب مالی خانواده ها تا مشارکت چند جانبه اجتماعی و آموزشی خانواده ها، مردم و نهادهای دولتی و عمومی و غیردولتی.

6. از مدرسه غیرانتفاعی به مدرسه غیرانتفاعی;

7. از وضعیت اجرایی مدیر و معلم تا مشارکت فعال فرهنگی و آموزشی.

دیدگاهتان را بنویسید