با چند کلید طلایی لاغر شوید – خبر زنده

با چند کلید طلایی لاغر شوید

 – خبر زنده

انجمن 24- طبق تحقیقات جدید، رژیم‌های کاهش وزن و رژیم‌هایی که زمان خوردن را به جای محدود کردن سایر چیزها محدود می‌کنند، می‌توانند منجر به کاهش وزن و بهبود سلامت متابولیک شوند. روزه داری متناوب رژیمی است که به وضوح به بسیاری از افراد مشهور کمک کرده تا وزن ناخواسته خود را کاهش دهند. با ادامه تحقیقات و روشن شدن تاثیرات این رژیم بر کاهش وزن و سایر فواید آن، جایگاه این برنامه غذایی از مد سلبریتی ها پیشی گرفته است. مطالعات اخیر نشان می دهد که روزه داری متناوب، مانند رژیم های غذایی کم کالری سنتی، در کاهش وزن موثر است و ممکن است سایر شاخص های سلامت متابولیک قلب را بهبود بخشد.

کریستا وارادی، متخصص تغذیه و استاد تغذیه دانشگاه می‌گوید: «یکی از یافته‌های اصلی ما این بود که افرادی که به طور دوره‌ای گرسنه می‌مانند، تقریباً به اندازه افرادی که از یک رژیم غذایی کم کالری معمولی (با حذف ۵۰۰ کالری در روز) استفاده می‌کنند، وزن کم می‌کنند. او همچنین خاطرنشان می‌کند که شواهد روزه‌داری متناوب نیز به سلامت متابولیک کمک می‌کند. او گفت که این امر به کاهش فشار خون کمک کرده است؛ زیرا برخی از مطالعات کاهش کلسترول LDL و تری گلیسیرید و مقاومت به انسولین را گزارش کرده‌اند.

روزه متناوب (IF) معمولاً به هر رژیمی اطلاق می شود که در آن دوره های روزه (روزه داری) با غذا خوردن جایگزین می شود. انواع مختلفی از برنامه ها وجود دارد، از جمله برنامه هایی که مصرف غذا را به ساعات خاصی از روز یا روزهای خاصی از هفته محدود می کنند. تفاوت اصلی بین روزه داری متناوب و رژیم های سنتی کم کالری این است که روزه متناوب غذا خوردن را محدود نمی کند. بلکه محدودیت زمانی برای وعده های غذایی ایجاد می کند.

این مطالعه همچنین شامل ملاحظات ایمنی و توصیه های عملی برای اجرای این رژیم غذایی در زندگی روزمره است. این مطالعه بیش از 25 مطالعه قبلی را در مورد روزه‌داری متناوب بررسی کرد که نشان داد ادامه روزه‌داری متناوب منجر به دریافت کالری کلی کمتر در افراد می‌شود. یعنی بین 10 تا 30 درصد کمتر از چیزی که در ابتدای مطالعه می خوردند و این باعث کاهش وزن در آنها شد. انواع مختلفی از رژیم های غذایی با روزه متناوب وجود دارد، اما کدام یک منجر به کاهش وزن می شود؟ مطالعات اخیر سه نوع روزه داری متناوب را بررسی کرده اند.

روزه جایگزین (ADF) که در آن یک روز غذای بدون محدودیت با یک روز روزه جایگزین می شود. بنابراین، 500 کالری مصرف شده در هر وعده غذایی، کل کالری دریافتی روزانه است. رژیم 5: 2 نسخه اصلاح شده روزه داری دوره ای است که شامل دو روز روزه در هفته و پنج روز دیگر است که می توانید در آن غذا بخورید. نوع سوم TRE eating است که در آن شما فقط در ساعات معینی از روز (اغلب 8 ساعت و گاهی اوقات 4 تا 10 ساعت وقت آزاد) غذا می خورید و به دنبال آن 16 ساعت ناشتا (در زمان غذا خوردن با محدودیت زمانی) وجود دارد. بدون محدودیت کالری در طول دوره غذا.)

  حذف ترافیک تهران شوخی با یگان ویژه/ ترافیک تهران آلوده به جریانات سیاسی/ قیمت ورود به طرح ترافیک ۱۵ برابر شود

شایان ذکر است که این مطالعه به منظور مقایسه اثربخشی انواع مختلف برنامه‌های روزه‌داری دوره‌ای نیست. زیرا تحقیق در گروه های مختلف افراد و با پارامترهای مختلف انجام شده است. اما نتایج نشان می‌دهد افرادی که از رژیم غذایی دوره‌ای یا برنامه 5:2 پیروی می‌کردند به طور متوسط ​​حدود 7 درصد از وزن بدن خود را از دست دادند (این تقریباً معادل 6 کیلوگرم کاهش وزن برای یک فرد با وزن 90 کیلوگرم است). توانست این کاهش وزن را برای یک سال حفظ کند.

اگرچه شرکت کنندگان در رژیم غذایی 5: 2 بسیار کمتر از رژیم روزه جایگزین می خوردند، اما هر دو گروه تقریباً وزن یکسانی را از دست دادند که برای محققان تعجب آور است.
در حالی که همه برنامه ها منجر به کاهش وزن می شوند، پیروی از یک رژیم غذایی محدود کمترین تأثیر را در کاهش وزن دارد. به طور کلی، شرکت‌کنندگانی که چاق در نظر گرفته می‌شوند و از یک رژیم غذایی محدود پیروی می‌کنند به طور متوسط ​​3 درصد از وزن بدن خود را از دست می‌دهند.

دکتر ورادی می گوید: از آنجایی که در حال حاضر روزه داری متناوب رایج ترین شکل روزه داری است، امیدواریم میزان کاهش وزن از این برنامه مشابه سایر رژیم های روزه داری باشد. دلیل این تفاوت ممکن است این باشد که افرادی که برنامه TRE را دنبال می کنند، به اندازه افرادی که برنامه های دیگر را دنبال می کنند، کالری دریافتی خود را محدود نمی کنند. در واقع، به نظر نمی رسد مدت زمانی که در برنامه TRE غذا می خورید بر کاهش وزن تأثیر بگذارد. برای مثال، افرادی که فقط چهار ساعت در روز غذا می‌خورند، به اندازه افرادی که هشت ساعت غذا می‌خورند، وزن کم می‌کنند.

اگرچه روزه‌داری به اندازه روش‌های دیگر منجر به کاهش وزن نمی‌شود، اما به نظر می‌رسد تثبیت وزن با این روش حتی از رژیم‌های کم کالری برای کسانی که می‌خواهند تا آخر عمر از آن پیروی کنند، رایج‌تر است. این به این معنی است که ممکن است برای برخی افراد فواید کاهش وزن طولانی مدت داشته باشد. «بسیاری از مردم روزه داری دوره ای را در طول آزمایشات از دست می دهند. زیرا نمی توانید فقط 500 کالری در روز مصرف کنید. شرکت کنندگان در یک رژیم غذایی با زمان محدود کمتر از دیگران آزمون را ترک می کنند. شاید از هر 20 نفر فقط یک نفر.

  پایان اجتماع جشنواره تجسمی فجر 24 - خبر زنده

بیشتر بخوانید: روزه داران باید برای رفع تشنگی غذا بخورند


آیا روزه داری دوره ای برای همه خوب است؟

دکتر ورادی و همکارانش امیدوار بودند که این مطالعه بتواند به رفع برخی افسانه ها در مورد گرسنگی دوره ای کمک کند. طبق مطالعات انجام شده، دو افسانه که روزه متناوب تاثیر منفی بر متابولیسم دارد و اینکه باعث اختلالات خوردن می شود، صحت ندارد. ورادی گفت: “مردم اغلب نگران هستند که گرسنگی باعث بی حالی و حواس پرتی آنها شود.” در حالی که بسیاری از افراد در این مطالعات گزارش می دهند که در طول روزهای روزه داری شاهد افزایش انرژی خود بوده اند.

از سوی دیگر، Fateme Cody، محقق و استاد درمان چاقی در دانشگاه ماساچوست می گوید: بسیاری از افراد به دلایل مختلف هنگام روزه داری احساس خوبی ندارند. در برخی موارد ممکن است قند خون آنها در دوره روزه داری به شدت کاهش یابد.

به طور کلی طبق تحقیقات، گروه های مختلفی وجود دارند که نباید روزه بگیرند. اینها شامل زنان باردار یا شیرده، کودکان زیر 12 سال، افرادی با سابقه اختلالات خوردن، افرادی با شاخص توده بدنی یا BMI زیر 18.5 و کارگران شیفت (مطالعات همچنین نشان می دهد افرادی که نیاز به مصرف دارو با غذا در ساعات خاصی دارند. .

دکتر استنفورد می گوید افراد مبتلا به دیابت، به ویژه دیابت نوع 1، باید با احتیاط به روزه داری دوره ای نزدیک شوند. او گفت: «این کار قابل انجام است. اما به نظر من این کار باید زیر نظر پزشک انجام شود.» دکتر ورادی می گوید: «روزه داری متناوب برای همه مناسب نیست. احتمالا برای افرادی که وعده های غذایی خوب را از دست می دهند مفید خواهد بود. به عنوان مثال، افرادی که صبحانه نمی خورند یا افرادی که کالری بیشتری در طول وعده های غذایی مصرف می کنند و تنقلات زیادی نمی خورند.

وی گفت: افرادی که با موفقیت از این مدل رژیم غذایی برای کاهش وزن استفاده می کنند، کسانی هستند که می توانند آن را در دراز مدت انجام دهند. “افراد معمولاً اگر به طور دوره ای فقط برای مدت کوتاهی گرسنه بمانند، وزن خود را به دست می آورند و سپس قبل از آن رژیم خود را از سر می گیرند. از سوی دیگر، راه هایی وجود دارد که بتوانیم روزه داری دوره ای را موثرتر کنیم.

  واکسن کرون مورد تایید عربستان سعودی برای حج امسال / محدودیت اعزام سالمندان و نمازگزاران بیمار - خبر زنده

جولیا زومپانو، متخصص تغذیه در اوهایو، پیشنهاد می کند که اگر علاقه مند به امتحان یک رژیم روزه داری دوره ای هستید، بهتر است آهسته شروع کنید. او می گوید: «من اغلب به مردم می گویم که سعی کنند چند شب در هفته بعد از شام روزه بگیرند و ببینند اوضاع چطور پیش می رود. “اگر حالتان خوب است، می توانید به تدریج زمان روزه داری خود را افزایش دهید.”

محققان در مطالعه خود همچنین توصیه هایی در مورد آنچه که در طول آزمون دوره ای روزه باید انتظار داشت و همچنین برخی از بهترین شیوه ها را ارائه کردند. به شما توصیه می شود برای تنظیم وقت بگذارید. عوارض جانبی مانند سردرد، سرگیجه و یبوست پس از یک تا دو هفته ناشتا کاهش می یابد. نوشیدن آب بیشتر می تواند به کاهش سردرد ناشی از کم آبی بدن در طول روزه داری کمک کند. دکتر زومپانو تایید می کند که سردرد در طول روزه داری رایج است. بنابراین ممکن است لازم باشد نوشیدنی های الکترولیتی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

همچنین به کیفیت رژیم غذایی خود فکر کنید. هیچ توصیه غذایی خاصی برای روزه داری دوره ای وجود ندارد. اما مطالعات نشان می دهد که خوردن میوه ها، سبزیجات و غلات کامل می تواند به افزایش مصرف فیبر کمک کند و در کاهش گرسنگی ناشی از گرسنگی موثر است.

محققان توصیه می کنند از ورزش اجتناب نکنید. تمرینات استقامتی یا مقاومتی با شدت متوسط ​​را می توان با پرهیز از غذا انجام داد و برخی از شرکت کنندگان در مطالعه گزارش دادند که در طول روزهای روزه داری انرژی بیشتری دارند. اگر از برنامه روزه داری دوره ای پیروی می کنید، توصیه می شود بعد از تمرین غذای خود را بخورید. کارشناسان توصیه می کنند از مصرف الکل خودداری کنید. برای افرادی که روزه متناوب یا رژیم روزه 5:2 دارند، الکل در طول روزه داری توصیه نمی شود. این افراد باید کالری محدود خود را با غذاهای سالم مصرف کنند.

منبع: everydayhealth

دیدگاهتان را بنویسید