با این نوشیدنی ها خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهید – خبر زنده

با این نوشیدنی ها خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهید

 – خبر زنده

انجمن 24- تا سال 2020، حدود 5.8 میلیون آمریکایی با بیماری آلزایمر زندگی خواهند کرد و انتظار می رود این تعداد تا سال 2060 سه برابر شود. هیچ دلیل خاصی برای افزایش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر وجود ندارد، اما ما می دانیم که سن به طور مثبت با این بیماری مرتبط است. که سابقه خانوادگی و رفتار سالم، مانند رژیم غذایی، ممکن است نقش داشته باشد.

رژیم غذایی مدیترانه ای یکی از مدل های غذایی است که بیشترین ارتباط را با پیشگیری از بیماری آلزایمر دارد. این رژیم یادآور سبک غذایی است که در فرهنگ های سنتی در میان مردم ساکن در کشورهای مدیترانه یافت می شود. وب سایت “یو. اس. در سال 2022، News and Word Report رژیم مدیترانه ای را «بهترین رژیم غذایی» و «بهترین رژیم غذایی برای تغذیه سالم» نامید.

رژیم مدیترانه ای بر خوردن غلات کامل، میوه ها، سبزیجات، لوبیاها، گیاهان دارویی، ادویه جات، آجیل و چربی های سالم مانند روغن زیتون در هر روز تاکید دارد. رژیم غذایی مدیترانه ای دو وعده غذای دریایی در هفته را توصیه می کند و فقط مقادیر متوسط ​​لبنیات، تخم مرغ و مرغ توصیه می شود. گوشت قرمز و شیرینی ها به ندرت در این رژیم مصرف می شوند.

انتخاب یک نوشیدنی عالی که با رژیم غذایی مدیترانه ای برای محافظت از سلامت مغز مطابقت داشته باشد، شامل یک اسموتی خوب است. دستور العمل های معروف اسموتی شامل ترکیبی از میوه ها، شیر یا ماست مورد تایید رژیم مدیترانه ای و پروتئین های اضافه شده مانند آجیل، گاهی غلات کامل و حتی سبزیجات است.

  صدا و سیما سخنگوی وزارت صمت شد - خبر زنده

میوه ها طعم شیرین طبیعی دارند، در حالی که شیر یا ماست حالت خامه ای ایجاد می کند، پروتئین به رفع گرسنگی کمک می کند، غلات کامل فیبر را تقویت می کند و سبزیجات ویتامین و مواد معدنی بیشتری اضافه می کنند. اسموتی ها می توانند جایگزین خوبی برای یک میان وعده (نوشیدنی حدودا 300 کالری) و راهی آسان برای تقویت تغذیه باشند.


بیشتر بخوانید: کشفیات جدید در مورد اثرات ویتامین E در مقابله با چاقی.


مواد سالم برای اسموتی ها

این گزارش چندین اسموتی سلامت را برای تحریک جوانه های چشایی و در عین حال محافظت از سلامت شما ترکیب می کند. در صورت لزوم، آب و یخ را اضافه کنید تا قوام خوبی حاصل شود.

– یک فنجان توت فرنگی + یک فنجان ماست + یک چهارم فنجان بادام + یک چهارم پیمانه جو

یک موز متوسط ​​+ یک فنجان شیر سویا شیرین نشده + یک پیمانه پودر پروتئین وانیل + یک چهارم فنجان کدو تنبل کنسرو شده

نصف فنجان انبه + نصف فنجان آناناس + یک فنجان شیر بدون چربی + دو قاشق غذاخوری دانه چیا + یک فنجان اسفناج تازه

یک سیب متوسط ​​+ 1 فنجان شیر بادام سبک + 2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی + 1/4 فنجان جو

یک فنجان زغال اخته + یک فنجان شیر جو دوسر سبک + نصف فنجان توفو ابریشم + نصف فنجان گل کلم

دیدگاهتان را بنویسید