باتری ماشین چگونه کار می کند؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ باتری خودرو یک وسیله ذخیره انرژی است که برای تولید الکتریسیته به واکنش شیمیایی درون باتری متکی است. برق ذخیره شده برای شروع اولیه موتور احتراق خودرو، سیستم سوخت و سیستم سوخت استفاده می شود.

هنگامی که موتور خودروی شما روشن است، دینام نیروی مورد نیاز برای تمام سیستم های خودرو را تامین می کند و باتری را شارژ می کند تا برق مصرف شده هنگام استارت زدن خودرو را جایگزین کند.

اکثر خودروهای الکتریکی دارای باتری کششی با باتری استاندارد 12 ولتی هستند که برای روشن کردن موتور خودرو استفاده می شود. باتری های کشیده نیز انرژی شیمیایی را برای تامین برق تبدیل می کنند، اما در ولتاژهای بالاتر کار می کنند و اغلب توسط یک PCM (ماژول کنترل انتقال نیرو) نظارت می شوند.

چه زمانی باتری خودرو را تعویض کنیم؟
یک باتری جدید ظرفیت انرژی خاصی دارد که به آن تقویت کننده قابل شارژ می گویند. با بالا رفتن سن باتری، تقویت‌کننده‌های واقعی که باتری می‌تواند از آن استفاده کند، کوچک‌تر از امتیاز اصلی خود می‌شوند. هنگامی که تقویت کننده های میل لنگ به زیر آستانه بحرانی می رسند، روشن کردن خودرو دشوار یا غیرممکن خواهد بود.

اگر چراغ هشدار باتری یا سیستم شارژ روشن شود، مکانیک باید چند آزمایش اساسی را برای تعیین اینکه آیا باتری نیاز به تعویض دارد انجام دهد.

هنگامی که باتری آسیب می بیند، ولتاژ تولید شده توسط باتری کاهش می یابد و در این صورت ممکن است قطعات الکتریکی خودرو مانند سیستم ایمنی آسیب ببینند. اگر مشکل الکتریکی دارید، عاقلانه است که باتری را تست کنید.

مکانیک ها چگونه باتری ها را جایگزین می کنند؟
برای جلوگیری از از دست رفتن تنظیمات تنظیم رادیویی یا داده های PCM ذخیره شده در هنگام کم شدن باتری، می توان یک منبع تغذیه موقت نصب کرد. این مرحله زمانی که باتری به طور کامل تخلیه می شود غیر ضروری است. برای تعویض باتری، مکانیک ها ابتدا کابل منفی خودرو و سپس کابل مثبت را از باتری جدا می کنند که در این مرحله سیستم اتصال باتری شل شده و باتری قدیمی خارج می شود.

انتهای کابل و سیم کشی به دقت بررسی می شود تا از تمیزی و عدم خوردگی اطمینان حاصل شود. در برخی موارد، خوردگی می تواند شدید باشد و ممکن است کابل نیاز به تعویض یا تعمیر داشته باشد. باتری جدید نصب شده و سیستم ها دوباره نصب می شوند. مخلوط ضد خوردگی روی پایانه های باتری اعمال می شود. ترمینال مثبت دوباره وصل می شود و به دنبال آن ترمینال منفی است.

برخی از خودروها، مانند برخی از مدل‌های BMW، VW و Audi، ممکن است برای وارد کردن پارامترهای باتری به برنامه‌نویسی PCM نیاز داشته باشند. این مرحله که با استفاده از ابزارهای تخصصی اسکن انجام می شود، برای افزایش عمر باتری و جلوگیری از آسیب به سیستم الکتریکی ضروری است.

دستگاه راه اندازی می شود و قدرت سیستم شارژ اندازه گیری می شود و با مشخصات کارخانه OEM مقایسه می شود تا اطمینان حاصل شود که باتری جدید به درستی شارژ می شود. به طور کلی شارژ خروجی در محدوده 13.8 تا 14.8 ولت خواهد بود اما مشخصات دقیق بسته به مدل متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید