دسته‌ها
بلاگ

بابت تاخیر در رتبه بندی عذرخواهی می کنم – خبر زنده

به گزارش ایسنا، یوسف نوری در سفر یک روزه خود به شیراز و در دیدار با جمعی از فرهنگیان فارسی زبان، با اشاره به نقش معلمان در اعتلای تمدن و برپایی و اثرگذاری انقلاب اسلامی، گفت: ص) است.

وی ادامه داد: اوج اسلام زمانی است که پیامبر از مکه به مدینه هجرت کرد و گسترش و استقرار دین از مدینه بود، اما بعد اتفاقی افتاد; حفظ این دین که در سال 61 هجری قیام امام حسین (ع) رخ داد و موجب بقای اسلام شد، ضروری بود.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بیش از هزار سال پیش امام رضا (ع) به سرزمین طوس و ایران آمدند و گسترش تشیع و اسلام در زمان امام رضا (ع) اتفاق افتاد.

نوری با بیان اینکه بخشی از اقدام امام رضا(ع) در بعد علمی، گسترش حوزه های مختلف علمی اسلام است، افزود: افراد زیادی در شکل گیری تمدن اسلامی نقش داشته اند از جمله احمد بن موسی(ع).

وی افزود: امامزادگان شبکه ای داشتند که یکی از آنها مبارزه با استکبار بود و کار مهم دیگر تبلیغ دین و تبیین اسلام برای مردم بود. امروز در زمان ما شهید سلیمانی هم شبکه سازی کرده است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه معلمان به ویژه معلمان تاریخ و معارف باید این مسائل را بیان کنند، گفت: حضرت معصومه(س) از کسانی بودند که در کار شبکه امام رضا(ع) شرکت نکردند که بعدها منجر به تشکیل شبکه امام رضا(ع) شد. سمینارهایی که امروز نتیجه این حوزه ها حضور رئیس جمهور و رهبری است.

نوری گفت: در زمانی که فرقه های مارکسیستی از جدایی دین از سایر مسائل جامعه صحبت می کردند، امام (ره) آمد و عینیت دین و اثبات حکومت دینی را ارائه کرد و امروز بیش از 43 سال است که هر توطئه ای با شکست مواجه می شود. ، ایران امروز در سراسر جهان تأثیرگذار است.

وی با طرح این سوال که نقش معلمان چیست؟ وی گفت: رئیس جمهور شهیدی داریم که معلم بود. شهید نخست وزیر که معلم بود. بنیانگذار صنعت موشک ما. تهرانی مقدم فارغ التحصیل دانشگاه تربیت دبیر بود. او توسط معلمان تدریس می شود و یکی از محبوب ترین مشاغل در جامعه است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با بیان اینکه در دوران ولیعهد فرهنگیان به گونه ای فداکاری کردند که مقام معظم رهبری از معلمان و فرهنگیان تشکر کردند، گفت: آن وقت شما چه بگویید چه نگویید چه ببینید چه نبینی کار خود را انجام می دهید. معلمان در تثبیت و کارآمدی نظامی ارتش دخیل بوده و هستند و آینده نیز چنین خواهد بود.

نوری گفت: بودجه آموزش و پرورش 9.6 درصد کل بودجه دولت است و اکنون 13 درصد است. وی گفت: اجازه نمی دهم آموزش و پرورش در کنکور شرکت کند، دانشگاه موظف به جذب دانشجو است. ما باید کار خود را در آموزش و پرورش انجام دهیم، مدیریت آموزش و پرورش باید کار خود را انجام دهد و نهادها اگر دیدند از سوی هیئت نظارت برکنار می شوند نباید ما را استخدام کنند.

وی تصریح کرد: مدیریت آموزش و پرورش مستلزم اجرای سند تحول است، تحول باید در معلم و دانش آموز و اولیا اتفاق بیفتد و تغییر در این سه رکن مشهود باشد; حضور در مدرسه با گسترش واکسیناسیون محقق شده است، اما ما به ستاد ملی تاج و تخت گزارش می دهیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت که دولت روندی را برای جبران کاهش ناشی از آموزش از راه دور ایجاد کرده است تا بتوانند در تابستان بهتر درس بخوانند.

نوری گفت: سند 2030 از گذشته شروع شد و برای ما مناسب نبود. البته برخی کشورها بخش هایی از این سند را نپذیرفتند اما ما آن را امضا کردیم. در حضور دولت سیزدهم اعلام کردیم که سند تحول داریم و نمی توانیم 2030 را اجرا کنیم.

وی گفت: ما بلاتکلیفی معلمان و جذب آنها را طبق قانون انجام داده ایم.
6000 میلیارد برای 3 سال تامین شد الان 38000 میلیارد برای 18 ماه برنامه ریزی شده البته ابهاماتی در اجرا وجود دارد که با اجرای مجلس و قانون رفع می شود.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: تلاش می کنیم نظام رتبه بندی را هر چه سریعتر اجرا کنیم تا معلمان با دانش مشکلات رتبه بندی را دنبال کنند و به گفته های فضای مجازی بسنده نکنند.
رئیس‌جمهور و مجلس نیز از این امر پیروی کرده‌اند و به محض رفع موانع اجرایی، اجرایی می‌شود.

نوری همچنین با تاکید بر اینکه بابت تاخیر در اجرای آن عذرخواهی می کنم اما باید در مقابل این کمبودها خانواده عمل کنیم، به جذب معلم اشاره کرد و گفت: جذب نخبگان بدون آزمون، استخدام 34 هزار و 800 نفر با آزمون و جذب 15 هزار معلم. آموزش دانش آموزان یکی از اقدامات است.

وی گفت: تلاش می کنیم نیرویی پایدار و آماده به ویژه در مرز عشایر و روستا داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص ساختمان و تجهیزات مدارس افزود: دولت علاوه بر اعتبارات تکمیل ساختمان ها 8 هزار میلیارد سفر روستایی داده است و به دنبال ایجاد منابع جدید هستیم.

نوری همچنین گفت: هنرستان ها در حال هوشمند شدن هستند و تقویت هنرستان ها در دستور کار است. وی با بیان اینکه در مدارس باید به انسجام درونی و ارتباط با بیرون توجه شود، گفت: در مدارس باید به انسجام درونی و ارتباط با بیرون توجه شود. مدارس باید به محیط بیرونی متصل شوند. کودکان تحت قرنطینه برای جامعه خوب نیستند. به کودکان در مورد آینده آموزش دهید، به خصوص امسال که نام آن دانش بنیان و ایجاد کارفرما است.

وی افزود: جامعه دانش بنیان در دوران دبستان و پیش دبستانی شکل می گیرد و دهه 90 آماده است تا تمدن رضوی و انقلاب اسلامی را به اوج دنیا برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خروج از نسخه موبایل