اولین علت مرگ و میر نوجوانان و نوجوانان – خبر زنده

به گزارش فارس، در همایش یک روزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز که با حضور روسای بهداشت شهرستان های استان برگزار شد، ابتدا رضایان زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مهمترین موارد و اتفاق ناخوشایند در دنیا مرگ است، پس باید از مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای جلوگیری کرد.

وی افزود: یک درصد از جمعیت جهان در ایران زندگی می کنند، اما 2 درصد از مرگ و میرهای ناشی از تصادفات و سوانح رانندگی در دنیا متعلق به ایران است و سالانه 17 هزار کشته و حدود 500 هزار مجروح که منجر به ناتوانی در پویا و جوانان می شود. جامعه آسیب بزرگی برای جامعه است.

رضاییان گفت: تصادفات جاده ای در طرح جامعه ایمن بسیار حائز اهمیت است و مشکلات ناشی از آن توسط یک ارگان قابل حل نیست و همه دستگاه ها باید دست به دست هم دهند تا تعداد و شدت این تصادفات که اولین عامل بروز این حوادث است را مشخص کنند. مرگ نوجوانان «و جوانی ما رو به زوال است.

معرفی نقاط پر ترافیک در سامانه آسایار

مرادیان مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به تحلیل کمی و کیفی تصادفات و آمار اورژانس 115 فارس پرداخت و تصادفات و تصادفات در سال 1399 را با 1400 مورد مقایسه آماری کرد.

وی همچنین با معرفی سامانه آسایار که نقاط پرتردد را در نقشه استان معرفی می کند، از راه اندازی آن در شهرهای شیراز، آباده، لامرد، لار، اگلید، فسا، کیروکارزین و فیروزآباد خبر داد.

مرادیان همچنین افزود: تعداد تصادفات در شیراز، مروداش، لار، بیضا و شدت تصادفات در شهرستان های سرچهان، جهرم و هرمبید بیشتر از بقیه استان است.

  متهم 70000 دلار مسترد شد - خبر زنده

کنترل تصادفات جاده ای منوط به ایجاد یک سازمان ایمنی واحد است

سرهنگ همایون پور جانشین فرماندهی پلیس راهنمایی و رانندگی شمال فارس نیز به تحلیل تصادفات رانندگی در استان پرداخت و گفت: بحث ترافیک و رعایت اصول آن بسیار حائز اهمیت است، بنابراین اگر مشکلات ترافیکی در جامعه مشاهده شود، یک مشکل است. «اینکه همه اعضای این جامعه کار خود را به درستی انجام داده اند.

وی افزود: قاچاق یکی از مصالح توسعه جامعه است و باید ابتدا چالش ها را بشناسیم و سپس راهکار ارائه دهیم چرا که تمامی حوادث و سوانح رانندگی ناشی از نارضایتی های اجتماعی، اقتصادی، نارضایتی، استرس و تصادف و همچنین تصادفات است. . باعث ایجاد و تشدید بسیاری از مشکلات روانی، روانی و اجتماعی می شود.

همایون پور همچنین بی کیفیتی خودروهای داخلی را مهمترین عامل در احصای چالش های تصادفات جاده ای می داند و می افزاید: 59 درصد کشته شدگان در صحنه، 36 درصد در بیمارستان و 5 درصد در حین انتقال نیازمند توجه بیشتر به بیمارستان هستند.

وی افزود: چالش اصلی ما نداشتن یک سازمان ایمنی ترافیک است. البته اولین جلسه کمیته ایمنی ترافیک پس از ده سال با حضور رئیس جمهور در اسفند ماه سال 93 برگزار شد که امیدوارم مستمر باشد. و موثر.”

رئیس پلیس راهور شمال فارس گفت: باید در اجرای طرح جامعه ایمن پیگیر باشیم تا بتوانیم در اجرای طرح های آن جامعه موفق باشیم.

قائمی دبیر کمیته فنی کمیسیون ایمنی راه های استان نیز اهداف این طرح را ارتقای ایمنی موتورسواران و ارزیابی دستاوردها، مستندسازی و ارائه نتایج پروژه عنوان کرد.

  خانه ارزانتر است؟ - خبر زنده

قائمی درباره این طرح افزود: در 9 شهر پایلوت مطالعات قبل و بعد از ارزیابی طرح و نتایج اقدامات انجام شده، بررسی و در تمامی شهرستان ها اجرا می شود.

معاون حمل ونقل و ترافیک استانداری و دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان فارس با اشاره به برگزاری جلسات متعدد قاچاق در طول سال، گفت: بیشترین حوادث حضوری در شیراز و لار رخ داده است.

وی همچنین قاچاق نفتکش در استان فارس را عامل مهمی در افزایش تصادفات نفتکش ها و مواد شیمیایی می داند.

راستیار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس نیز ویژه برنامه هایی را برای کاهش تصادفات در سال 1401 و استفاده از تمامی دستگاه های اجرایی از جمله مراقبت های اجتماعی، پزشکی قانونی، صدا و سیما و اورژانس و … ارائه کرد. شرط موفقیت پروژه است.

وی در خصوص انتقال جسد از محل حادثه گفت: همکاران اورژانس ما حق ندارند بر اساس دستورالعمل و قوانین خود اقدام به انتقال متوفی کنند در صورتی که این موضوع نیاز به بازنگری دارد.

عبدالعظیم مبشری، فعال و پژوهشگر رفتاری و رئیس اداره آموزش راهداری استان گفت: پلیس آمادگی خود را برای انجام آموزش های جاده ای برای کودکان و نوجوانان در مدارس به صورت رایگان اعلام می کند.

مبشری افزود: آموزش جاده ای به صورت مستمر موثر بوده و از مهدکودک، دبستان و راهنمایی ادامه دارد.

وی گفت: قانون خوب در عین حال باعث آموزش و بازدارندگی می شود و قانون بد خود مشکلات اداری را افزایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید