آشپزی را به صورت حرفه ای تمرین کنید

پخت و پز

انجمن 24- گاهی در جایی غذا می خوریم که مدت زیادی یادمان می آید و به اصطلاح مزه اش زیر دندانمان می ماند مثل سبزی مادربزرگ. آشپزی مانند هر مهارت دیگری نیاز به تکرار و تمرین دارد که در آن به اشتباهات خود پی ببریم یا راه هایی را پیدا کنیم.

مواد مختلفی وجود دارد که همیشه در آشپزخانه یک سرآشپز با تجربه وجود دارد. توصیه می کنیم برای کاهش خطرات آشپزی و تبدیل شدن به آشپز بهتری از این مواد استفاده کنید.

همیشه چند نوع طعم غذا در یخچال یا کمد خود داشته باشید. این عطرها می توانند طبیعی یا غیر طبیعی باشند. همچنین می توانید گیاهان طبیعی مانند زعفران، آویشن، شوید و نعناع و طعم های غیر طبیعی مختلف را از فروشگاه ها خریداری کنید. برای طعم بیشتر در مراحل پایانی حتما این عطر را اضافه کنید.

2. اسانس وانیل

وجود اسانس وانیل به این معنی نیست که آنها به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. اما اگر می خواهید طعمی به یاد ماندنی به غذا یا دسر بدهید، این اسانس به شما کمک می کند. اسانس وانیل در شیرینی‌پزی و شیرینی‌پزی نیز کاربردهایی دارد که باعث می‌شود شکر کمتری مصرف کنید و طعم آن را بهتر کنید.

3. سس ورسستر

سس Worcestershire یکی از معروف ترین سس های انگلیسی است که در دستور اصلی تخمیر شده است. این سس یک ادویه بسیار خوشمزه است که برای طعم دادن به گوشت و در تهیه برخی سالادها مانند سالاد سزار و سالاد کلم استفاده می شود. اگر خودتان این سس را درست می کنید، آن را برای چند هفته کنار بگذارید تا طعم بهتر و لطیفی پیدا کند.

4. قارچ

کسانی که گیاهخوار هستند در اکثر غذاهای خود از قارچ استفاده می کنند پس بهتر است ما که گیاهخوار نیستیم از قارچ غافل نشویم. می توانید طعم های بی نظیری را با قارچ، مرغ و گوشت ایجاد کنید. همچنین می توانید پیتزا، پاستا و غذاهایی مانند قارچ سرخ شده را تهیه کنید.

5. سرکه بالزامیک

سرکه بالزامیک دارای گروهی از آنتی اکسیدان ها است که خواص زیادی دارد. از این نوع سرکه می توان به مقدار چند قاشق مرباخوری در سالاد استفاده کرد. مخلوطی از سرکه بالزامیک و روغن زیتون یک سس سالاد مغذی و سالم است که می توانید آن را امتحان کنید.


بیشتر بخوانید: ترفندهایی برای سرخ کردن بادمجان در روغن کم


6. خردل

این سس برای انواع ساندویچ و سالاد است. حتی سیب زمینی سرخ کرده نیز بسیار محبوب است. سس خردل طعمی متفاوت و تند دارد. این سس به عنوان ادویه همراه با غذاهای دریایی توصیه می شود.

7. مرکبات

می توانید مرکبات را به قطعات کوچک برش دهید و در کنار بشقاب قرار دهید و از طعم ترش آن برای غذا استفاده کنید و یا می توانید پوست را با آن خشک کنید و در چای و نوشیدنی ها برای طعم بیشتر استفاده کنید.

8. پیاز

پیاز هم عطر قوی دارد و هم طعم خوبی دارد. می توانید آن را به صورت تازه در برخی غذاها مانند سوپ و آش استفاده کنید یا آن را خشک کنید و به انواع کوکو و آبگوشت اضافه کنید.

9. فلفل

هنگام خشک کردن و خرد کردن پاپریکا در خانه، مطمئن شوید که پودر آن له نشود. قبل از افزودن آن به غذا، فلفل را در یک لیوان آب جوش حل کرده و لیموی تازه را اضافه کنید. طعم بهتری به غذای شما می دهد.

10. زنجبیل

زنجبیل علاوه بر طعم دهنده بودن، خواص بسیاری نیز دارد. می توانید زنجبیل تازه را رنده کنید و به ماست، خیار یا سالادهای مختلف اضافه کنید. می توانید از پودر آن در چای و بستنی نیز استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید